Number of the records: 1  

Problematika edukace dětí školního věku ve zdravotnických zařízeních

  1. Title statementProblematika edukace dětí školního věku ve zdravotnických zařízeních / Radka Beranová
    Personal name Beranová, Radka, (dissertant)
    Phys.des.78 listů
    NoteVedoucí práce Jiří Škoda. Oponent Ilona Pešatová
    AbstractPráce se ve své teoretické části zabývá hlubším porozuměním specifik edukace ve zdravotnických zařízeních. Stanovuje teoretická východiska pro komunikaci a spolupráci dvou paralelních oborů v pěti českých nemocnicích. Velkou pozornost věnuje pohledu na možnosti výchovy a vzdělávání školních dětí během hospitalizace a materiální a technologické vybavení speciálních pedagogů Krajské zdravotní a. s. Empirická část práce vychází z kvalitativní metodologie, která je provedena na základě polostrukturovaných rozhovorů a pozorování speciálních pedagogů a zdravotníků, kteří jsou na odděleních v každodenní interakci a mají společný zájem "zdravé dítě". Cíl je směřován na nemocniční prostředí, které je současně pracovištěm autorky. Vysvětlujeme příčiny nedostatečné oborové spolupráce a analyzujeme postavení pedagogických pracovníků v rámci multidisciplinárního týmu a vytváříme zakotvenou teorii. Kontextem tohoto výzkumného záměru je zhodnocení výhod nebo naopak bariér při vykonávání výchovně vzdělávacího procesu v pěti českých nemocnicích a další neintencionální faktory, které do tohoto celku zapadají. Závěrem se zamýšlíme nad současným trendem ve zdravotnictví a předkládáme možná doporučení tohoto neutěšeného stavu.
    The thesis deals with a deeper understanding of the specifics of education in health institutions. It provides the theoretical basis for communication and cooperation of two parallel disciplines in five Czech hospitals. Great attention is paid to the opportunity of upbringing and education of school children during the hospitalization and to the material and technological equipment of the special pedagogues of Krajská zdravotní a. s. The empirical part of the thesis is based on a qualitative methodology, which is done on the basis of semi-structured interviews and observations of special pedagogues and medical staff, who are in daily interaction and have a common interest "a healthy child". The goal is directed to the hospital environment, which is the workplace of the author at the same time. The causes of inadequate professional co-operation are explained and the position of pedagogical staff within a multidisciplinary team is analyzed and a grounded theory is formulated. The context of this research project is the evaluation of advantages or barriers in the educational process practice in five Czech hospitals and other non-intuitive factors fitting into whole issue. In conclusion, the current trend in healthcare is considered and possible recommendations for this unfortunate state are suggested.
    Another responsib. Škoda, Jiří, 1972- (thesis advisor)
    Pešatová, Ilona (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings speciální pedagogika * hospitalizované děti
    Subj. Headings lékař * nemocnice * ošetřovatelský personál * škola * vychovatel * doctor * special pedagogue * hospital * medical staff * school * educator
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
    UDC376 * 616-082.4-053.2 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00175489
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 91933300709193sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.