Number of the records: 1
Jak se učitelé učí
Title statement Jak se učitelé učí : cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování / Klára Šeďová, Roman Švaříček, Martin Sedláček, Zuzana Šalamounová Personal name Šeďová, Klára, 1974- (author) Edition statement Vydání první Phys.des. 325 stran : ilustrace ; 23 cm ISBN 978-80-210-8462-9 Note Na obálce nad názvem: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 250 výtisků Internal Bibliographies/Indexes Note Obsahuje bibliografii a rejstřík Abstract Kniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořádání výuky, jehož cílem je podněcovat myšlení žáků a prohlubovat jejich porozumění výukovému obsahu. Druhá pojednává o tom, jakým způsobem se učitelé mohou v rámci profesního rozvoje učit proměňovat svoji práci, a to za pomoci videonahrávek vlastní výuky, jejich následné analýzy a reflexe.Těžištěm knihy je výzkumné šetření, v jehož centru stál rozvojový program pro učitele, skládající se ze složky teoretické, zkušenostní a reflektivní. Ve třech kapitolách představujících výsledky výzkumu nejprve ukazujeme, nakolik se učitelům povedlo prosadit změnu a jak ji jejich žáci vnímali. Posléze prostřednictvím mozaiky příběhů učitelů popisujeme přechod od klasického vyučování k vyučování dialogickému a dokumentujeme nejen to, jak se učitelé vyrovnávali se zažitými způsoby svého jednání a s potenciálními problémy, které jim v realizaci dialogického vyučování bránily, ale také ukazujeme schopnosti učitelů reflektovat vlastní výuku. Sedmero kazuistik uzavírá syntéza, která vypovídá zejména o tom, jak obtížné je změnit vlastní jednání, zvláště má-li jít o komplexní a hlubokou proměnu. Another responsib. Švaříček, Roman, 1978- (author)
Sedláček, Martin, 1979- (author)
Šalamounová, Zuzana, 1984- (author)Another responsib. Masarykova univerzita. Filozofická fakulta (publisher) Subj. Headings 2013-2016 * 2011-2020 Subj. Headings učitel a žák * základní vzdělávání * vyučovací metody * dialogické vyučování * případové studie * akční výzkum - Česko - 2011-2020 * teacher and learner * elementary school education * teaching methods * case studies * action research - Czechia - 2011-2020 Form, Genre kolektivní monografie * collective monographs Conspect 37.09 - Organizace výuky a vzdělávání UDC 37.064.2 * 373.3 * 37.091.3 * 37.091.33-021.364 * 001.87 * 303.442.2 * (437.3) * (048.8:082) Country Česko Language čeština Document kind Books Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info KB 21107 3300036076 volný výběr K430 2016 Date due 31 days
Number of the records: 1