Number of the records: 1  

Fukuyama o konci dějin

  1. Title statementFukuyama o konci dějin / Petra Danielová
    Personal name Danielová, Petra, (dissertant)
    Phys.des.83 listů
    NoteVedoucí práce Jiří Chotaš. Oponent Petr Bláha
    AbstractDiplomová práce se zabývá pojetím konce dějin podle Francise Fukuyamy. V první části práce jsou popsáni Fukuyamovi předchůdci, jimiž jsou Georg Wilhelm Friedrich Hegel a Alexandre Kojéve. V druhé části práce je interpretována Fukuyamova koncepce konce dějin. Třetí část pojednává o vybrané recepci Fukuyamovy koncepce konce dějin a její kritice. Přínosem práce je nástin Fukuyamovy koncepce konce dějin v jejím historicko-politickém kontextu.
    This master's thesis deals with the concept of the end of history by Francis Fukuyama. The first section describes Fukuyama's predecessors, specifically Georg Wilhelm Friedrich Hegel and Alexandre Kojéve. The second part focuses on the interpretation of Fukuyama's end of history concept. The third part presents selected feedback of Fukuyama's end of history and the conception of its criticism. The contribution of this work is seen in an outline of the concept of Fukuyama's end of history in its both, historical and political context.
    Another responsib. Chotaš, Jiří, 1964- (thesis advisor)
    Bláha, Petr, 1988- (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra politologie a filozofie (degree grantor)
    Subj. Headings politická filozofie
    Subj. Headings konec dějin * liberální demokracie * pán a rab * teorie uznání * end of history * liberal democracy * master and slave * political philosophy * theory of recognition
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect321 - Politologie
    UDC32:1 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00176027
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 90243300709024sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.