Number of the records: 1  

Školství v 50. letech 20. století v Chebu

  1. DA 7837
    Poórová, Lenka, 1985-
    Školství v 50. letech 20. století v Chebu / Lenka Macková. -- 2017. -- 117 listů : ilustrace, portréty. -- Vedoucí práce Martin Veselý. -- Oponent Petr Karlíček. -- Abstract: Osobnost jedince utváří primárně rodinné prostředí, sekundárně společnost, do níž se narodil a v níž žije. V našich společenských poměrech je osobnost jedince v sekundární sféře utvářená především školní výukou a výchovou. Zde si člověk konstruuje představy o světě a porovnává je s těmi, co získal v rodině a v kontaktu s vrstevníky. Dnes se školní výchova zaměřuje na to, aby z jedince vychovala demokraticky smýšlejícího Evropana. Jaké bylo poslání škol bezprostředně po válce a v následujících padesátých letech 20. století? Jakým způsobem se vyvíjel školní systém? Které zákony jej utvářely? Bylo školství v pohraničním Chebu něčím jiné? S jakými problémy se potýkalo? Jak se tvořila struktura předškolního, základního a terciérního školství v Chebu? Byl dostatek učitelů? Jaké nároky na ně byly kladeny? Jakým způsobem působila na žáky a studenty mimoškolní výchova? Na tyto, ale i další otázky hledá odpověď má diplomová práce.. -- Abstract: The personality is formed primarily by family environment, secondarily by the society to which a person was born and where lives. In our social conditions is the personality in the secondary sphere formed first of all by school learning and education. People construct ideas about the world in this environment and compare them with ideas from family and contact with peers. Today focuses on school education to ensure that people are democratic minded Europeans. What was the mission of schools immediately after the war and next fifty years of the 20th century? What way was developed the school system in? What laws did it form? Was the education in border Cheb other? What problems were encountered? How was formed the structure of preschool, primary, secondary and tertiary education in Cheb? Were there teachers enough? What requirements were put on teachers? How were pupils and students created by the out-of-school education? My diploma thesis searches answers on these and other questions.
    Veselý, Martin, 1975-. Karlíček, Petr, 1982-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra historie
    regionální dějiny - Cheb (Česko : okres : 1949-1960). regionální historiografie. školství. 50. léta 20. století. diplomové práce
    (437.31). 93/94-027.541. 930-027.541. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.