Number of the records: 1
Analýza marketingové strategie Lesů České republiky, s.p
Title statement Analýza marketingové strategie Lesů České republiky, s.p [rukopis] / Martin Jungmann Additional Variant Titles Analýza marketingové strategie Lesů České republiky, s. p Personal name Jungmann, Martin, (dissertant) Issue data 2011 Phys.des. 72 l., [0] l. příl. : Note Lic. smlouva Abstract Téma bakalářské práce je analýza marketingové strategie Lesů České republiky, s.p. Cílem této práce je zaměření se na marketingové aktivity Lesů České republiky, s.p. a zhodnocení jejich aplikace v kontextu úspěšnosti Lesů České republiky, s.p. v mezinárodní konkurenci. V první části práce se seznámíme s teoretickým vymezením problematiky marketingových strategií, marketingovým mixem, SWOT analýzou a konkurencí. Druhá část práce se pak zabývá hodnocením stávajícího marketingu společnosti, analýzou a komparací s mezinárodní konkurencí. Při bližším pohledu na marketingovou strategii tohoto podniku lze spatřit racionální kroky vedení ať už to je komplexní restrukturalizační program nebo zavedení jednotného centrálního managementu nákupu. Všechny tyto kroky zvyšují konkurenceschopnost Lesů České republiky, s.p., čímž dohánějí již transformované státní podniky z ostatních zemí EU. Nicméně porovnávání marketingových strategií jednotlivých státních lesů by bylo zavádějící a spíše by zkreslovalo pohled na celkové aktivity podniku. Především kvůli odlišnému historickému vývoji a rozdílným legislativám. Topic of thesis is to analyze the marketing strategy of Lesy České republiky, s.p. The aim of this work is to focus on marketing activities of Lesy České republiky, s.p. and evaluate their application in the context of the success of Lesy České republiky, s.p. in international competition. In the first section, are introduced the theoretical problems of defining marketing strategies, marketing mix, SWOT analysis and competition. The second part deals with the evaluation of current marketing, analysis and comparison with international competitors. A closer look at the marketing strategy of the company show us the rational management actions, whether it is a comprehensive program of restructuring or the introduction of a single central management of purchasing. All these steps increase the competitiveness of Lesy České republiky, s.p., so catching up already transformed the state enterprises from other EU countries. However, comparing marketing strategies of state forests would be confusing and would rather distorted view of the overall business activity. Primarily because of different historical backgrounds and different legislations. Another responsib. Nigrinová, Lenka (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra obchodu a služeb (degree grantor) Subj. Headings marketing * analýza nákladů a přínosů * lesy * konkurence Subj. Headings Marketingová strategie * Poslání firmy * Cíle firmy * Marketingové cíle * SWOT analýza * Marketingový mix * Marketing strategy * Mission of the company * Company objectives * Marketing objectives * SWOT analyse * Marketing mix Form, Genre bakalářské práce Conspect 339 - Obchod UDC 339.137 * 630.1 * 657.478 * 339.138 * 658.8 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00134422 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info S-BP 5214 4212133011 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1