Number of the records: 1  

Syndrom vyhoření pedagogů pracujících s dvouletými dětmi

  1. Title statementSyndrom vyhoření pedagogů pracujících s dvouletými dětmi / Kateřina Šerksová
    Personal name Šerksová, Kateřina, (dissertant)
    Phys.des.57 listů : ilustrace, grafy + 1 CD
    NoteOponent Ondřej Pešout. Vedoucí práce Eva Chalupová
    AbstractBakalářská práce se zaměřuje na zjištění míry vyhoření u učitelů mateřských škol v ČR, kteří pracují s dvouletými dětmi. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou náchylnější k syndromu vyhoření učitelé u dvouletých dětí než učitelé u starších dětí a zda míru vyhoření ovlivňují věk a prostředí pracoviště (vesnice, město). Pro získání dat byl použit dotazník, který vychází z Maslach Burnout Inventory (MBI-ES) revize roku 2018. Dotazník vyplnilo 334 učitelek. Porovnáním s výsledky normativního vzorku amerických učitelů jsem zjistila, že v našem vzorku je zhruba 1/3 učitelek mateřských škol ohrožena syndromem vyhoření. V porovnání s normativním vzorkem vyšli však učitelé MŠ v mém vzorku podstatně méně vyhořelí než američtí učitelé. Jako významný činitel ovlivňující vznik syndromu vyhoření se ukázalo prostředí pracoviště, kdy se u pedagogů pracujících s dvouletými dětmi, kteří učí ve městech, v porovnání s učiteli na vesnici, ukázalo statisticky významně vyšší Emoční vyčerpání a Depersonalizace. Naopak věk učitelů nehraje významnou roli pro vznik syndromu. Jako nejohroženější skupina se tak jeví učitelé městských MŠ, kteří pracují s dvouletými dětmi.
    Bachelor's thesis focusing on determining the burnout rate of kindergarten teachers in the Czech Republic who work with two-year-old children. We focus on whether they are not more prone to burnout than teachers of older children and on the rate of burnout affecting the age and environment of the workplace (village, city). A questionnaire was used to obtain data, which was recalculated from 2018 from the Maslach Burnout Inventory (MBI-ES). The questionnaire was filled in by 334 teachers. Comparing with the results of a normative sample of American teachers, I was surprised that in our sample you can see 1/3 of kindergarten teachers at risk of burnout. In the values with the normative sample, even the kindergarten teachers in my sample came out significantly less burnt out than the American teachers. As a suitable factor influencing the emergence of the burnout syndrome with the workplace environment, where you train teachers with two-year-old children who teach in the city, compared to teachers in the village, statistically significantly higher emotional acquisition and depersonalization. The effects of age of teachers do not play a significant role in the development of the syndrome. As the most endangered group, they are teachers of city kindergartens who work with two-year-old children.
    Another responsib. Pešout, Ondřej (opponent)
    Chalupová, Eva (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (degree grantor)
    Subj. Headings syndrom vyhoření * učitelky mateřských škol * učitelé mateřských škol
    Subj. Headings dvouleté děti * burnout * two-year-olds * primary education teachers
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect613 - Hygiena. Lidské zdraví
    UDC613.62:616.89-008.44 * 159.944.4 * 373.211.24-055.2 * 373.2.011.3-051 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00184475
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 127083300712708sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.