Number of the records: 1  

Čtenářské biografie začínajících středoškolských učitelů českého jazyka a literatury

  1. DA 12643
    Altmanová, Natálie, 1994-
    Čtenářské biografie začínajících středoškolských učitelů českého jazyka a literatury / Natálie Altmanová. -- 2020. -- 55 listů. -- Oponent Jan Tlustý. -- Vedoucí práce Jiří Koten. -- Abstract: Diplomová práce je zaměřena na čtenářské biografie začínajících středoškolských učitelů českého jazyka a literatury. V úvodu teoretické části je vysvětleno, co obnášejí čtenářské biografie podle Jiřího Trávníčka, který se jimi v České republice zabývá. Dále je teoretická část věnována objasnění základní terminologie a představení samotného šetření, jehož hlavním cílem je získat informace o vývoji čtenářství začínajících středoškolských učitelů v souvislosti s výkonem tohoto povolání. Praktickou část kvalifikační práce tvoří soubor čtenářských životopisů opatřených vysvětlujícími poznámkami o knižních titulech, které zmínili samotní respondenti. Následuje interpretace výsledků, zvážení validity jednotlivých zjištění pro širší vzorek začínajících pedagogů a představení možností další práce se získanými údaji.. -- Abstract: The thesis focuses on reader biographies of the upper secondary Czech language and literature novice teachers. The introduction of the theoretical part explains the essentials of reader biographies according to Jiří Trávníček, Czech researcher of this topic. The theoretical part also concentrates on clarifying basic terminology as well as introducing the exploration of the topic with the goal of acquiring information regarding the evolution of readership of novice upper secondary teachers in relation to practise of their profession. The practical part of the thesis is a set of reader biographies. These contain notes of explanation on the literary titles mentioned by the respondents. The conclusion consists of the interpretation of the results, the evaluation of each finding's validity for a wider selection of novice teachers and finally the introduction of potential further use of the collected data.
    Tlustý, Jan, 1977-. Koten, Jiří, 1979-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky
    literární výchova. čtení. čtenářská gramotnost. učivo středních škol. čtenářské biografie. problémy ve výuce. reader biographies. reading. issues in education. diplomové práce
    82:37.016. 028.02. 37.016:028-028.31. 028.1. 373.5.016. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.