Number of the records: 1  

Prostorová diverzita kvality služeb cestovního ruchu v NP Česko-Saské Švýcarsko

  1. Title statementProstorová diverzita kvality služeb cestovního ruchu v NP Česko-Saské Švýcarsko [rukopis] / Michaela Štěbetáková
    Personal name Štěbetáková, Michaela, 1996- (dissertant)
    Issue data2020
    Phys.des.69 l.
    NoteVed. práce Jan Píša. Oponent Zdeňka Smutná
    AbstractSe současným rostoucím významem cestovního ruchu, rostou také nároky na kvalitu služeb cestovního ruchu. Jak je kvalita služeb rozdílná napříč prostorem řeší tato práce. Práce je zaměřená na prostorové hodnocení služeb v Národním parku Česko-Saské Švýcarsko, a to s ohledem na rozdíly mezi jednotlivými návštěvníky z hlediska jejich národnosti, ekonomické aktivity a vzdělání, ale především z pohledu názorů na kvalitu poskytovaných služeb. Množství a kvalita služeb jsou v této práci zkoumány zejména z hlediska hodnocení jejich uživatelů, tedy návštěvníků Národního parku. Vzhledem k neustálému vývoji společnosti a přesouvání značné části aktivit do virtuální reality, je částečně přihlíženo k elektronickým zdrojům hodnotícím kvalitu služeb cestovního ruchu. Tyto webové zdroje pro hodnocení kvality služeb jsou doplněny dotazníkovým šetřením v Národním parku. Práce je tedy založena na kombinaci několika výzkumných metodách. Jednou z nich je dotazníkové šetření v terénu, které probíhalo v několika termínech na turisticky exponovaných místech NP Českosaské Švýcarsko. Terénní šetření bylo doplněno o obdobný výzkum v infocentrech a dotazování návštěvníků pomocí online formuláře na sociálních sítích. Druhá metoda měření kvality služeb spočívala v analýze hodnocení turistických zařízení na portálu Google Maps. Ze všech vytěžených dat byla vytvořena databáze, ve které byla následně data porovnávána a vyhodnocena.
    The thesis examines spatial evaluation of services in the Czech-Saxon Switzerland National Park.Thesis focuses on the differences between visitors and tourists, their nationality, economic activity, education, but also their needs and opinions regarding the services provided, the quality and sufficiency of these services. The quantity and quality of services is examined mainly from the point of view of the user, thanks to the visitors' evaluation. Due to the continuous development of the company and the moving of the world into virtual reality, the electronic sources of quality evaluation of tourism services are especially taken into account. In this respect, work should be exceptional, because working with these resources is very unique in the field of geography. The work is based on several independent researches. One of them is our own field research, which took place on several dates in tourist-exposed areas of the NP Czech-Saxon Switzerland. In addition, a tourist adjacent to the NP Czech-Saxon Switzerland participated in the research. One form of research was to poll visitors using an online form that was distributed based on location sharing on social networks. The latest research was created based on reviews of tourist facilities and Google Maps. From all extracted data was processed and adjusted to comparable data and values.
    Another responsib. Píša, Jan (thesis advisor)
    Smutná, Zdeňka (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra geografie (degree grantor)
    Subj. Headings turismus * Česko-Saské Švýcarsko * kvalita služeb * hodnocení * tourism * Czech Saxon Switzerland * quality of services * valuation
    Form, Genre diplomové práce
    UDC(043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00183735
    Document kindDiploma theses

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.