Number of the records: 1  

Percepční chyby učitele v průběhu vyučovacího procesu a jejich dopad na žáky

  1. DA 10809
    Svobodová, Klára, 1987-
    Percepční chyby učitele v průběhu vyučovacího procesu a jejich dopad na žáky / Klára Svobodová. -- 2019. -- 70 listů : grafy + 1 brožura. -- Vedoucí práce Jaroslav Říčan. -- Oponent Ladislav Zilcher. -- Brožura - Oprava empirické části DP pro obhajobu konanou 24.4.2019. -- Abstract: Tato práce se zaměřuje na výskyt percepčních chyb u učitelů během vyučovacího procesu, a vlivem těchto chyb na četnost příležitostí k učení, které žákům poskytuje. V teoretické části jsou zpracována témata výukové komunikace, sociální percepce a konkrétní chyby ve vnímání člověka člověkem, takzvané efekty. V rámci praktické části práce je formou strukturovaného pozorování a pomocí dotazníkového šetření zjišťováno, zda se učitelé nechávají ovlivnit percepčními chybami a jaký vliv mají tyto chyby na jejich způsob komunikace se žáky a tím i na žákovy příležitosti k učení. Výsledky výzkumu v některých případech potvrzují rozdílný přístup pedagogů k dětem, a tím i různou míru příležitostí k učení, které jsou žákům učiteli poskytovány.. -- Abstract: This thesis is focused on occurrence of teacher's perceptual mistakes during teaching process and by their influence on frequency of opportunities to learn, which the teacher provides to pupils. In the theoretical part, there are described themes of educational communication, social perceptual and their specific mistakes, the effects. In the practical part, there is detected by structured observation and questionnaire technique, whether the teachers are influenced by perceptual mistakes and if so, what effect does it have on their communication with the pupils and thereby on pupil's opportunities to learn. The research results verify dissimilar approach of the pedagogue to the children at some cases and thereby different amount of opportunities to learn, given to the child by the teacher.
    Říčan, Jaroslav. Zilcher, Ladislav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    sociální pedagogika. výchova a vzdělávání. příležitosti k učení. vnímání. sociální percepce. percepční chyby. očekávání učitele. opportunities to learn. perception. social perception. perception mistakes. teacher's expectations. diplomové práce
    37.013.42. 37.0. 376. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.