Number of the records: 1  

Hudební výchovou k nápravě řečových vad

  1. DA 6237
    Petrová, Růžena, 1992-
    Hudební výchovou k nápravě řečových vad / Růžena Petrová. -- 2016. -- 92 listů : barevné ilustrace, noty. -- Vedoucí práce Ivana Ašenbrenerová. -- Abstract: Cílem diplomové práce bylo propojit hudební výchovu s logopedickými prvky a vytvořit náměty, které by byly pro děti motivující, atraktivní a zároveň přispívaly k nápravě poruch řeči. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá pojmy vývoj řeči, poruchy komunikačních schopností, logopedické pomůcky a hudební výchova. Praktická část obsahuje osm vyučovacích celků s metodickým komentářem. Každý celek obsahuje různé náměty na cvičení, která vedou k nápravě konkrétních řečových vad. Součástí praktické části je také stručná charakteristika, průběh a realizace kurzu "Zpívej pro správnou mluvu", který byl pro tvorbu této práce klíčovým.. -- Abstract: The aim of my thesis was to connect music education with logopedic elements and create ideas that are motivating and attractive for children and that at the same time contribute to the correction of speech disorders. The work is divided into two parts. The theoretical part deals with the concepts of language development, communication disorders, speech therapy aids and music. The practical part contains eight teaching units with methodological commentary. Each unit contains various suggestions for exercises that lead to the correction of specific speech defects. A part of the practical part is also a brief characteristic, process and realization of the course "Sing for proper speech" which was a key concept for the creation of this work.
    Ašenbrenerová, Ivana, 1966-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra hudební výchovy
    hudební výchova. vývoj řeči. řečová vada. logopedická intervence. logopedické pomůcky. speech defect. music. logopedic intervention. speach development. logopedics aids. diplomové práce
    78:37.016. 159.946.3. 612.789. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.