Number of the records: 1  

Symbol stromu v umění a výtvarné výchově

  1. Title statementSymbol stromu v umění a výtvarné výchově [rukopis] / Blanka Trnková
    Personal name Trnková, Blanka, (dissertant)
    Issue data2015
    Phys.des.74 l., [36] l. příl. : barev. il. + 1 DVD-ROM
    NoteVed. práce Miloš Makovský
    AbstractDiplomová práce s názvem Symbol stromu v umění a výtvarné výchově se snaží shrnutí problematiky vnímání krajiny a symbolu stromu v naší kultuře. V teoretické části se zabývám apoteózou stromu a jeho uctíváním, které ve větší či menší míře probíhalo u všech archaických společenství. Práce se také zabývá významem stromu napříč celou českou historií. Mimo jiné se též mapuje vztahy člověka a krajiny, prožitků souvisejících s krajinou a možnost převést dojmy, jenž v nás krajina vyvolává do uměleckého díla. V práci jsou nastíněny myšlenky a díla především českých konceptuálních a akčních umělců, kteří se zaměřili na zachycení motivu krajiny, přírody, stromu a jejich vzájemných interakcí s lidským elementem. Práce se také zajímá o výtvarné projevy žáků a současné didaktické trendy v umělecké výchově. Do textu jsou zařazeny četné citace, které dávají symbolu stromu vědecký základ. Pedagogickým výstupem je tematická řada výtvarných her, které jsou podrobně rozpracovány v metodě třífázového modelu učení.
    This thesis titled Symbol of tree in art and art education tries to summarize the issues of perception of the landscape and symbol of tree in our culture. The theoretical part deals with the apotheosis and worship of a tree which has taken place in all archaic communities in a greater or lesser extent. This thesis also deals with the importance of the tree during the Czech history. Among other things, thesis also shows the relationship of man and landscape, experiences related with the landscape and the ability to convert the impressions of landscape into art. The thesis outlines the ideas and work of Czech conceptual and action artists who focused on capturing motive of landscapes, nature, trees and their interactions with the human element. The thesis is also interested in creative expression of students and contemporary education trends in art education. In the thesis are included quotes that give the symbol of tree scientific foundation. The pedagogical output is a series of thematic art games, which are explained in detail in the method of three-phase model of learning.
    Another responsib. Makovský, Miloš, 1984- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy (degree grantor)
    Subj. Headings výtvarná výchova * výtvarné umění * památné stromy
    Subj. Headings strom * krajina * poutnictví * současné umění * akční a konceptuální umění * proudy ve výtvarné výchově * výtvarný projev žáka * výtvarná hra * tree * landscape * pilgrimage * memorial trees * contemporary art * conceptual and action art * currents in art education * artistic expression of student * artistic game
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect72/76 - Výtvarné umění
    UDC72/76:37.016 * 72/76 * 582.091:394.46 * 582.091:502.172 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00171223
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 43733300704373sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.