Number of the records: 1  

Obrazy smerti v proizvedenijach Dmitrija Lipskerova

  1. DA 3673
    Budnik, Natalia, 1990-
    Obrazy smerti v proizvedenijach Dmitrija Lipskerova [rukopis] / Natalia Budnik. -- 2014. -- 50 l. : barev. il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Inna Kalita. -- Název a text v azbuce. -- Abstract: Bakalářská práce je věnována analýze jednoho z hlavních témat prezentovaných v pracích současného ruského spisovatele Dmitrije Michajloviče Lipskerova - téma smrti. Tvorba D. Lipskerova se vyvíjí v rámci vzácného literárního stylu - magický realismus. O Pojmu magický realismus není známo moc informací. V této práci je analyzována symbolika magického realismu, popisuje se také funkce ruského magického realismu. Téma smrti je považováno za páteřní téma v dílech autora, přechází z jednoho díla na druhé, a v každém buduje novou, nápaditou realizaci. Smrt se probírá a zpracovává v každém díle zvlášť. Analýza děl Lipskerova je neodmyslitelně spojena s biografií autora - jeho přímá " účast " v obsahu práce. Tato bakalářská práce je rozdělena do 5 částí. První část se zaměřuje na magický realismus a jeho symboly. Druhá část je věnovaná osobě D. Lipskerova. Zabývá se jeho životem a také je tam umístěn rozhovor s autorem. Třetí část je zaměřena na analýzu jeho děl. Hlouběji jsou rozpracované jeho nejznámější romány, jako jsou ?Russkoje stakatto britanskoj materi? ?Sorok let Čančžoe? ?Leonid obiazatelno umriot?. Ve čtvrté části se blíže popisují literární témata D. Lipskerova, o kterých dále píše ve své tvorbě. Kromě smrti taky psal o ženách, dětech, legendách, historii. V poslední páté, nejrozsáhlejší části se velice podrobně rozebírá téma smrti v dílech D.Lipskerova. Při četbě jeho děl, je možné dojít k názoru, že spousta jeho děl a hrdinů je propojena s životem autora. Například co se týče žen Lipskerova. Došel k názoru, že žádná z nich ho nedokázala pochopit, jaký ve skutečnosti uvnitř je. Se stejným problémem se potýkali jeho hrdinové v knihách. Téma smrti vždy bude hluboce usazeno v lidské mysli. Nehledě na to, jaký si kdo na ni zvolí pohled. Ať je to spisovatel nebo kterýkoliv jiný člověk. Můžeme se na smrt dívat z pohledu duchovního, kultury, tradice, víry či národnosti. Každý národ vnímá smrt odlišně. Někteří z ní měli strach, vnímaly jako ?nečisté? vše, co je s ní spojeno, a různými způsoby se snažili vyhnout konce, jako by to nějak mohlo oddálit nevyhnutelné. Jiní se vrhali do extrému, snažili se vystavit posmrtný život jako nějaký ?kult?, často zapomínaly na přítomnost a reálný život a žili jen myšlenkou na to, co přijde ?po tom? Autor se nebojí smrti, a navíc se domnívá, že je součástí naší existence - je to něco, s čím se lidé rodí, a vzhledem k této skutečnosti ji musíme jen přijmout.. -- Abstract: Present bachelor thesis is covering one the main topics represented in the works of modern russian writer Dmitri Lipskerov the death theme. Mr. Lipskerov's works are created in a rare literature domain of magic realism. Magic realism as a conception not enough defined and explored. In the present thesis the symbolism of a magic realism is analyzed, with the attention to the characteristics of russian magic realism. Death theme is considered as a main theme for author's works and can be easily found from one book to another, however described each time in a different way. Death issues and "metamorphoses" are described in each work, as well as compared between themselves. Dmitri Lipskerov's works analysis cannot be separated from his personal biography, his involvement into topics described in his books.
    Kalita, Inna, 1969-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky
    Lipskerov, Dmitrij M., 1964-. ruští prozaici. ruská próza. magický realismus (literatura). smrt. magic realism. death. bakalářské práce
    821.161.1-3-051. 821.161.1-3. 82.02"1949/20". 128. 2-186. 233-186. 251-186. 24-186. 26-186. 27-186. 28-186. 393. 612.013. 612.67. 616-036.88. 347.151. 57.017.6. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.