Number of the records: 1  

Podpora vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

  1. Title statementPodpora vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí [rukopis] / Michala Kaslová
    Personal name Kaslová, Michala, (dissertant)
    Issue data2012
    Phys.des.59 l. : grafy, tabulky + 1 CD-ROM
    NoteVed. práce Ivana Brtnová Čepičková
    AbstractDiplomová práce se zabývá tématem podpory vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Teoretická část, zpracovaná s využitím odborné literatury, je věnována sociálnímu znevýhodnění a jeho konsekvencím pro vzdělávací dráhu dítěte. Jedná se o školní neúspěch, vztah učitele ke znevýhodněnému žákovi, ale i vztah ostatních spolužáků. Dále se zabývá charakteristikou konkrétních možností, které lze k podpoře vzdělávání využít. Praktická část je zaměřena na tvorbu a hodnocení školní kultury, která je důležitá pro bezproblémové začlenění a vzdělávání všech dětí, nejen dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. V diplomové práci byl pro zjištění informací od žáků využit dotazník vytvořený pomocí měřítek (Booth, Ainscow, 2007).
    The thesis focuses on promotion of education and training for childern living in the socio-culturally disadvantaged environment. The theoretical part elaborated with application of the professional literature, explains the meaning of being socially disadvantaged and its consequences for a child?s educational and training career. It includes a lack of success at school, relations between a teacher and disadvantaged pupil and relations between such a pupil and other classmates. Furthermore, it concentrates on the characteristics of specific options, which may be used for promotion of education and training. The practical part focuses on creation and evaluation of the school culture that is important for trouble-free integration and education and training of all children ? not only children living in the socio-culturally disadvantaged environment. In order to gain the relevant information from pupils, a questionnaire compiled with the aid of the Inclusion Index standards was used (Booth, Ainscow, 2007).
    Another responsib. Brtnová Čepičková, Ivana, 1958- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings sociální pedagogika
    Subj. Headings sociální (sociokulturní) znevýhodnění * konsekvence sociálního znevýhodnění * školní neúspěch * příčiny školního neúspěchu * podpora vzdělávání * the socio-culturally disadvantaged environment * consequences of the socio-culturally disadvantages * a lack of success at school * causes of the school unsucces * the support in the education
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.013.42 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00164151
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 573300700057sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.