Number of the records: 1  

Počítačová hra ve výtvarné edukaci

  1. Title statementPočítačová hra ve výtvarné edukaci [rukopis] / Petr Zoufalý
    Personal name Zoufalý, Petr, (dissertant)
    Issue data2012
    Phys.des.85 l. : [27] l. příl. : il. + 2 CD-ROM, 3 slož. l.
    NoteVed. práce Miloš Makovský
    AbstractDiplomová práce mapuje teoretická východiska a možnosti využití informačních a komunikačních technologií v oblasti výtvarné výchovy. Zkoumá teoretické základy problematiky tvorby a vnímání artefaktů tvořených pomocí technologií, zabývá se otázkou, zda není vhodné rozvíjet schopnosti umožňující aktérům základní orientaci v současném světě, který se stále více jeví jako prostor mediální. Dále se text zaobírá konkrétními aplikacemi ICT ve školním prostředí, nahlíží na jejich potenciál ve vztahu ke třem základním okruhům specifickým pro výtvarnou výchovu ? podpoře výuky, aplikaci ICT ve tvorbě žáků a dokumentaci výsledných artefaktů. Druhou linií práce je implementace hry do edukativního procesu, kde text zkoumá možnosti a limity počítačových her ve vztahu k edukaci, toto je pak dále rozvíjeno v praktické části práce ? návrhu herních mechanismů s ohledem na obsah sdělení z oblasti umění a kultury. Poslední část shrnuje několik praktických poznatků z výuky a navazuje dalšími návrhy využití technologií ve školním prostředí.
    This thesis deals with theoretical possibilities of using ICT in art education. It examines theoretical basis of both perception and creation of artifacts created using technologies. The thesis addresses the question of whether it is appropriate to develop the ability allowing participants to get some basic orientation in the contemporary world, which increasingly appears to be media-based. Furthermore, the text discusses specific applications of ICT at schools, examines their potential in relation to the three basic topics specific for art education - support of teaching, application of ICT in pupils' work and documentation of the resulting artifacts. The second aim of this paper is the implementation of the game into the educative process, where this text explores possibilities and limits of computer games in education, this is then further developed in the practical part - designing game mechanics with respect to art and culture contents. The last section summarizes some practical knowledge from class as well as suggests additional use of technology in the school environment.
    Another responsib. Makovský, Miloš, 1984- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné kultury (degree grantor)
    Subj. Headings výtvarná výchova * vzdělávání * počítačové hry
    Subj. Headings Výtvarná edukace * ICT * Podprahové vzdělávání * Počítačová hra * Umění * Dokumentace * Art education * ICT * Subliminal learning * Computer game * Art * Documentation
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.0 * 004.9:794 * 72/76:37.016 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00119913
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 192663149959266sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.