Number of the records: 1  

Poporodní bonding u donošeného novorozence

  1. Gregoričová, Nicole, 2002-
    Poporodní bonding u donošeného novorozence [rukopis] / Nicole Gregoričová. -- 2025. -- 47 l. + 7 l. příloh : grafy, tab. -- Oponent Marie Lulková. -- Ved. práce Kamila Bitalová. -- Abstract: Tato bakalářská práce se věnuje tématu poporodního bondingu u donošeného novorozence. Konkrétně se zaobírá aspekty podpory bondingu v porodnici a celého tohoto procesu. Práce je členěna do dvou sekcí, první je tvořena teoretickými poznatky, v druhé je zahrnuta část empirická. V teoretické části je popsáno, jak se novorozenci klasifikují dle gestačního věku, porodní hmotnosti a také, jak se rozezná, zda se jedná o novorozence fyziologického. Dalším obsahem je popis prvního ošetření novorozence a historické pozadí vzniku poporodního bondingu. V navazujících kapitolách práce rozebírá jednotlivé faktory, které bonding ovlivňují a porovnává odlišnost praktik bondingu v České republice a jinde v Evropě. Praktická část osahuje kapitoly, které se zaměřují na vymezení cílů práce, metodiku, analýzu a zpracování získaných dat, diskuzi, doporučení pro praxi a závěr. Analyzovaná data byla získána průzkumným šetřením, kde byl kvantitativní sběr dat uskutečněn pomocí tištěné formy dotazníků. Průzkumu se zúčastnilo 97 respondentů, cílovou skupinou byly rodičky Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, kterým se narodil donošený novorozenec. Hlavní cílem bylo zjistit, jaká je informovanost rodiček o dopadu poporodního bondingu na novorozence a jak jsou v klinické praxi s jeho průběhem spokojené. Výsledky analyzovaných dat odhalují, že ne vždy jsou budoucí matky řádně edukovány a mnohdy se o bondingu dozvídají až v porodnici. Také naznačují, že je průběh bondingu často narušen a není umožněno, aby probíhal po dobu alespoň 2 hodin od porodu. Ovšem kromě těchto poznatků jsou rodičky s průběhem jejich poporodního bondingu v porodnici spokojené.. -- Abstract: This bachelor thesis is devoted to the topic of postpartum bonding in the premature newborn. Specifically, it looks at aspects of bonding support in the delivery room and the whole process. The thesis is divided into two sections, the first consists of theoretical findings, while the second includes an empirical section. The theoretical section describes how newborns are classified according to gestational age, birth weight and also how to recognize whether a newborn is physiological. Further content includes a description of the first treatment of the newborn and the historical background of the emergence of postpartum bonding. In subsequent chapters, the thesis discusses the various factors that influence bonding and compares the differences in bonding practices in the Czech Republic and elsewhere in Europe. The practical part includes chapters that focus on the definition of the objectives of the thesis, methodology, analysis and processing of the obtained data, discussion, recommendations for practice and conclusion. The analyzed data was obtained through an exploratory survey where quantitative data collection was carried out using paper-based questionnaires. 97 respondents took part in the survey, the target group was the parturients of the Masaryk Hospital in Ústí nad Labem who had delivered a premature newborn. The main aim was to find out the awareness of the mothers about the impact of postpartum bonding on the newborn and how satisfied they are with its course in clinical practice. The results of the analysed data reveal that mothers-to-be are not always properly educated and often only learn about bonding in the delivery room. They also suggest that the bonding process is often disrupted and not allowed to take place for at least 2 hours after birth. However, apart from these findings, the mothers are satisfied with the course of their postpartum bonding in the maternity ward.
    Lulková, Marie, 1997 -. Bitalová, Kamila. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ošetřovatelství
    bonding. matka. novorozenec. pouto. bonding. mother. newborn. bond. bakalářské práce
    (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.