Number of the records: 1  

Implementace Daltonského plánu u dětí ve věku od 3 do 4 let

  1. Title statementImplementace Daltonského plánu u dětí ve věku od 3 do 4 let [rukopis] / Nikola Zahrádková
    Additional Variant TitlesImplementace daltonského plánu u dětí ve věku od 3 do 4 let
    Personal name Zahrádková, Nikola, 2001- (dissertant)
    Issue data2025
    Phys.des.75 l. (126056 znaků) : tab.
    NoteOponent Barbora Lanková. Ved. práce Petr Kovařík
    AbstractTato bakalářská práce se zabývá využitím prvků daltonského plánu jako inovativní pedagogickou metodou, která klade důraz na samostatnost, volnost (svobodu, zodpovědnost) a spolupráci mezi dětmi. V teoretické části práce je podrobně popsán historický vývoj daltonského plánu, jeho hlavní principy a cíle, a dále se zaměřuje na srovnání daltonského plánu s jinými alternativními vzdělávacími přístupy, jako jsou Montessori, Waldorf a další. Praktická část bude zaměřena na aplikaci daltonského plánu v mateřské škole s důrazem na rozvoj samostatnosti u dětí ve věku od tří do čtyř let. Výzkum bude prováděn prostřednictvím přímého pozorování po dobu 2-3 měsíců a analýzy aktivit, které podporují samostatné učení u dětí tohoto věku. V závěru práce budou v souladu s výsledky pozorování shrnuta praktická doporučení pro pedagogy v mateřských školách a pro rodiče, kteří chtějí podpořit autonomii a sebeřízení u dětí již od raného věku.
    This bachelor thesis deals with the use of elements of the Dalton Plan as an innovative pedagogical method that emphasizes independence, freedom (freedom, responsibility) and cooperation between children. The theoretical part of the thesis describes in detail the historical development of the Dalton Plan, its main principles and goals, and also focuses on the comparison of the Dalton Plan with other alternative educational approaches, such as Montessori, Waldorf and others. The practical part will focus on the application of the Dalton Plan in kindergarten, with an emphasis on the development of independence in children aged three to four years. The research will be conducted through direct observation for 2-3 months and analysis of activities that promote independent learning in children of this age. At the end of the thesis, in accordance with the results of observations, practical recommendations for kindergarten teachers and for parents who want to support autonomy and self-management in children from an early age will be summarized.
    Another responsib. Lanková, Barbora (opponent)
    Kovařík, Petr (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings daltonský plán * mateřská škola * alternativní vzdělávání * vývoj dítěte * učitel * rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání * dalton plan * kindergarten * alternative education * child development * teacher * Framework Educational Program for Pre-school Education
    Form, Genre bakalářské práce
    UDC(043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00197570
    Document kindDiploma theses

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.