Number of the records: 1
Analýza a priori v přípravách na vyučování přírodopisu a biologie
Title statement Analýza a priori v přípravách na vyučování přírodopisu a biologie [rukopis] / Iva Šestáková Personal name Wollenheitová, Iva, 1997- (dissertant) Issue data 2024 Phys.des. 154 l. : grafy, schémata, tab. Note Ved. práce Kateřina Jančaříková Abstract Teorie didaktických situací slouží učiteli k zefektivnění přípravy, realizace a reflexe vyučovací jednotky. Od 80. let 20. století je hojně využívaná učiteli matematiky v zahraničí a od počátku 21. století i u nás. Diplomová práce čtenářům stručně představuje teorii didaktických situací a možnosti jejího využití v kontextu výuky přírodopisu a biologie. Cílem výzkumného šetření je porovnat přípravy na dvě témata identifikovaná jako obtížná ("Buňka" ve vyučování na základní škole a "Fotosyntéza" ve vyučování na gymnáziu) s použitím a bez použití konceptu teorie didaktických situací. Výsledky ukazují, že teorie didaktických situací má potenciál využitelný k zefektivnění plánování výuky přírodopisu a biologie, zejména v oblasti předvídání možných obtíží ve výuce, a tím i k lepšímu plánování jejich náprav. The theory of didactic situations helps teachers to improve the efficiency of their preparation, implementation, and reflection of a lesson. Since the 1980s, it has been widely used by mathematics teachers abroad and since the beginning of the 21st century, also in our country. This thesis briefly introduces to readers the theory of didactic situations and the possibilities of its application in the context of teaching biology. The aim of the research is to compare the preparation for two topics identified as difficult ("Cell" in elementary school teaching and "Photosynthesis" in high school teaching), using and not using the concept of the theory of didactic situations. The results show that the theory of didactic situations has potential to improve the efficiency of planning biology lessons, especially in predicting possible difficulties in teaching and, thus, better planning for their correction. Another responsib. Jančaříková, Kateřina, 1997 - (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra biologie (degree grantor) Subj. Headings Adidaktická situace * a priori analýza * didaktická situace * posteriori analýza * příprava na hodinu * teorie didaktických situací * A-didactical situation * a priori analysis * didactical situation * a posteriori analysis * lesson plan * theory of didactical situations Form, Genre diplomové práce UDC (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00195486 Document kind Diploma theses
Number of the records: 1