Number of the records: 1  

Analýza bariér přesunu silniční přepravy nákladu na železniční dopravu

  1. DA 15930
    Fabíková, Tereza, 1999-
    Analýza bariér přesunu silniční přepravy nákladu na železniční dopravu / Tereza Fabíková. -- 2024. -- 91 listů : grafy. -- Oponent Jan Macháč. -- Vedoucí práce Hana Brůhová Foltýnová. -- Abstract: Státy Evropské unie si do roku 2030 stanovily jednotný cíl vycházející z Bílé knihy z roku 2011, jenž spočívá v převedení 30 % silniční přepravy nákladu nad 300 km na alternativní druh nákladní dopravy, tedy na železniční či lodní přepravu. Výzkumníci i odborníci z praxe hledají cesty, jak efektivně zajistit dosažení tohoto cíle. Literatura využívá jak kvalitativní, tak kvantitativní metody pro řešení otázek spojených s přesunem silniční nákladní přepravy na železnice. Řada autorů se zaměřuje na analýzu faktorů, které brání ve zvyšování podílu železniční přepravy zboží. Cílem práce je identifikovat možné bariéry spojené s převedením silniční přepravy nákladu na přepravu nákladu po železnici na území České republiky a zjistit názory klíčových zainteresovaných stran na závažnost bariér a na možnosti, jak je odstranit. K dosažení cíle práce bude využita metoda Delphi, jejíž součástí budou opakované rozhovory s 6 odborníky na tuto problematiku. Aplikace Delphi metody nabídne nový pohled na potenciál železniční dopravy a na možné překážky vycházející z převedení nákladu ze silnic na železnice. Výsledkem práce bude návrh scénářů vedoucích ke splnění plánovaného záměru Evropské unie na území České republiky.. -- Abstract: The EU countries have set a target for 2030, based on the White Paper 2011, to shift 30 % of road freight transport over 300 km to alternative modes of freight transport, i.e. rail or ship transport. Researchers and practitioners alike are looking for ways to effectively ensure that this target is achieved. The literature uses both qualitative and quantitative methods to deal with issues related to the shift of road freight to rail. A number of authors focus on analysing the factors that hinder the increase in the share of rail freight transport. The aim of this thesis is to identify possible barriers associated with the transfer of road freight transport to rail freight transport in the Czech Republic and to find out the views of key stakeholders on the seriousness of the barriers and on the possibilities to remove them. The application of the Delphi method will offer a new perspective on the potential of rail transport and the possible barriers based on the transfer of freight from road to rail. The result of the thesis will be a proposal of scenarios leading to the implementation of the European Union's planned target on the Czech territory.
    Macháč, Jan. Brůhová Foltýnová, Hana, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu
    nákladní silniční doprava. železniční doprava. Nákladní doprava. Železniční doprava. Bílá kniha. Delphi metoda. Freight transport. Rail transport. White Book. Delphi method. diplomové práce
    656.1.025.4. 351.812. 656.2. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.