Number of the records: 1  

Analýza předpokladů pro práci pedagogů s nadanými žáky

  1. DA 15297
    Bauerová, Veronika, 1999-
    Analýza předpokladů pro práci pedagogů s nadanými žáky / Veronika Bauerová. -- 2023. -- 80 listů : schémata. -- Oponent Helena Vomáčková. -- Vedoucí práce Michal Vostrý. -- Abstract: Diplomová práce se bude zabývat problematikou připraveností pedagogů pro práci s nadanými žáky. Jejím cílem bude zjistit na vybraném vzorku pedagogů, jaké mají předpoklady pracovat s těmito jedinci v rámci povinného vzdělávání na běžných základních školách. V teoretické části budou popsána zejména základní pojetí, formy a projevy nadání, jeho klady i zápory, včetně charakteristiky jednotlivých typů nadání žáků. Souběžně bude poukázáno na požadavky na práci učitele a školy při rozvoji disponibilit nadaných žáků, na možné problémy a rizika spojená s výukou. Empirická část bude popisovat postup a výsledky kvalitativního výzkumného šetření, kterých se bude účastnit cca 10 vybraných respondentů z běžných základních škol. Data budou získána prostřednictvím rozhovorů s následným axiálním kódováním. Na základě získaných výsledků budou formulovány závěry a doporučení pro praxi.. -- Abstract: The diploma thesis will be focused on the matter of readiness of teachers for a pedagogical work with gifted children. The aim of the thesis will be to detect the prerequisites that a selected sample of teachers has to work with these individuals within compulsory education at mainstream elementary schools. The theoretical part will describe the fundamental concepts, forms and manifestations of talent, its possible advantages and disadvantages, including the characteristics of individual types of talents. Furthermore, the requirements for the work of teachers and schools in the development of availability of gifted children, as well as possible difficulties and risks associated with teaching will be indicated. The empirical part will outline the procedure and results of qualitative research survey in which about 10 respondents from ordinary elementary schools will participate. The data will be obtained through interviews with subsequent axial coding. Based on the results data, conclusions and recommendations for teaching practice will be formulated.
    Vomáčková, Helena, 1958-. Vostrý, Michal. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    kompetence k učení. talentovaní žáci. nadaný žák. pedagog. základní školy. předpoklady. připravenost. gifted child. teacher. elementary schools. prerequisites. readiness. diplomové práce
    37.037. 373.3.011.3-052-056.45. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.