Number of the records: 1  

Kompetence pedagoga ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

  1. DA 15085
    Ďurčíková, Michaela, 1995-
    Kompetence pedagoga ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami / Michaela Ďurčíková. -- 2023. -- 119 listů : schémata. -- Vedoucí práce Jaromíra Šindelářová. -- Oponent Barbora Lanková. -- Abstract: Tématem diplomové práce jsou Kompetence pedagoga ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zabýváme se především získáváním a rozvíjením kompetencí pedagoga ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále se věnujeme tomu, zda v získávání a rozvoji kompetencí hraje roli délka praxe. Teoretická část práce se zabývá pedagogem a jeho prací. Dále se zabývá kompetencemi, jejich získáváním, rozvojem a klasifikací kompetencí pedagoga. V poslední části teoretické části se věnujeme žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem praktické části je na základě rozhovorů s pedagogy z prvního stupně základní školy analyzovat získávání a rozvoj kompetencí během praxe pedagoga, vytvořit a vytyčit nové hypotézy zabývající se kompetencemi pedagoga ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Opatřená data jsou zpracována kódováním a zhodnocena počítačovým programem Atlas.ti.. -- Abstract: Abstract Title of the Diploma Thesis is "Teacher Competencies for the Education of Pupils with Special Educational Needs". We have aimed especially at acquisition and development of teacher professional competencies needed for educating pupils with special educational needs. We have also been observing whether a duration of teaching practice matters when acquiring and developing these competencies. The theoretical part of the thesis deals with the teacher and his work. It also deals with competencies, their acquisition, development and teacher competencies classification. The final section of the theoretical part deals with pupils with special educational needs. The aim of the empirical part is to analyse the competence acquisition and development during the teacher's practice, based on interviews with primary school teachers. To create and establish new hypotheses related to the competencies of the teacher to educate pupils with special educational needs. The datahave been processed using coding and analysed by using Atlas.ti programme.
    Šindelářová, Jaromíra, 1961-. Lanková, Barbora. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    speciální vzdělávací potřeby. pedagogické dovednosti. Kompetence pedagoga. žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. kvalitativní výzkum. polostrukturovaný rozhovor. otevřené kódování. Teacher competencies. pupils with special educational needs. qualitative research. semi-structured interview. open coding. diplomové práce
    376.04. 37.091.321. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.