Number of the records: 1  

Analýza fenoménu neoprávněného uvolňování z hodin TV ve středoškolském vzdělávání a doporučení návrhů eliminace neoprávněného uvolnění z hodin TV pro praxi

  1. DA 14578
    Bárta, Lukáš, 1996-
    Analýza fenoménu neoprávněného uvolňování z hodin TV ve středoškolském vzdělávání a doporučení návrhů eliminace neoprávněného uvolnění z hodin TV pro praxi / Lukáš Bárta. -- 2023. -- 75 listů : grafy. -- Oponent Jan Kresta. -- Vedoucí práce David Cihlář. -- Abstract: Tato diplomová práce se zabývá problematikou fenoménu neoprávněného uvolňování z hodin TV na středních školách, která je nejen dle informací ze školského prostředí na vzestupu. V teorii je pod jednotlivými kapitolami rozebráno několik témat úzce souvisejících s tělesnou výchovou. Jedná se o témata: Pohyb a jeho návaznost na vznik tělesné výchovy; Kurikulum školství a tělesná výchova; Učitel tělesné výchovy; Důležitost předmětu tělesná výchova očima žáků a motivace; Pohybová doporučení pro děti a adolescenty; Možnosti uvolnění z hodin TV. Oproti obdobným výzkumům je tento výzkum jedinečný také vtom, že je zaměřen na postoj učitelů tělesné výchovy k uvolňování žáků z jejich výuky. Pomocí dotazníkového šetření zanalyzujeme poměr uvolněných žáků na středních školách a pokusíme se zjistit, zdali je neúčast žáků v tělesné výchově z důvodu uvolnění učitelům lhostejná a zdali by byli ochotni proaktivního přístupu, který by mohl znamenat změnu vtrendu, který směřuje kúpadku nejen popularity tělesné výchovy. Dále se pokusíme zjistit, zdali některé námi navrhované možnosti by v případě jejich aplikace dokázali učitelé tolerovat a případně se jim dokázali přizpůsobit. Důležité totiž je, aby navrhovaná řešení měla kýžený efekt, a tím je zmírnit nárůst počtu uvolněných žáků z tělesné výchovy.. -- Abstract: This diploma thesis deals with the issue of the phenomenon of unauthorized release from TV hours in secondary schools, which is not only on the rise according to information from the school environment. In theory, several topics closely related to physical education are discussed under individual chapters. The topics are: Movement and its connection to the emergence of physical education; Education curriculum and physical education; Physical Education Teacher; The importance of the physical education subject through the eyes of pupils and motivation; Exercise recommendations for children and adolescents; Options to free yourself from TV hours. Compared to similar research, this research is also unique in that it focuses on the attitude of physical education teachers towards releasing students from their teaching. Using a questionnaire survey, we will analyze the ratio of disengaged pupils in secondary schools and try to find out whether the non-participation of pupils in physical education due to disengagement is indifferent to teachers and whether they would be willing to take a proactive approach that could mean a change in the trend towards a decline not only in the popularity of physical education education. Furthermore, we will try to find out whether some of the options proposed by us could be tolerated by teachers and possibly adapted to them in the case of their application. It is important that the proposed solutions have the desired effect and that is to reduce the increase in the number of students released from physical education.
    Kresta, Jan, 1980-. Cihlář, David. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra tělesné výchovy
    tělesná výchova. učivo středních škol. dotazníkové šetření. inaktivita. student. střední škola. učitel. uvolnění. uvolnění z tělesné výchovy. výzkum. změna. žák. high school. change. inaktivity. physical education. qestionnaire. student. survey. release. research. releasing out physical education. schoolchild. teacher. diplomové práce
    796.012.6:37.016. 373.5.016. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.