Number of the records: 1  

Používání popisného jazyka při práci s dětmi a mládeží v sociální práci

  1. Title statementPoužívání popisného jazyka při práci s dětmi a mládeží v sociální práci / Sandra Půlpánová
    Personal name Půlpánová, Sandra, (dissertant)
    Phys.des.41 stran + 1 CD
    NoteVedoucí práce Alexandra Petrů. Oponent Kateřina Riedelová
    AbstractBakalářská práce se zabývá zjišťováním, jak sociální pracovníci nebo pracovníci v sociálních službách využívají popisný jazyk v komunikaci s dětmi a mládeží a také při komunikaci o nich. Zároveň se zabývá tím, do jaké míry jsou tyto aspekty komunikace vědomé nebo reflektované. Nejprve je v práci popsán popisný jazyk, který vychází z manuálu Americké psychologické asociace a jsou popsány oblasti sociální práce, které jsou zaměřené na děti a mládež. Cílem bakalářské práce je zmapovat používání popisného jazyka v sociální práci s cílovými skupinami ohroženými stigmatizací. Práce se věnuje legislativnímu ukotvení sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách, jejich rolím, zmíněné cílové skupině, komunikačnímu jazyku mezi klienty a kolegy a dále procesu stigmatizace, nálepkování a užití anti-bias přístupu.
    The bachelor thesis deals with the determination of how social workers or workers in social services use descriptive language in communication with children and youth and also in communication about them. At the same time, it deals with the extent to which these aspects of communication are conscious or reflected. First, the thesis describes a descriptive langure, that is based on the manual of the American Psychological Association and describes areas of social work, that are aimed at children and youth. The aim of the bachelor thesis is to map the use of descriptive language in social work with target groups at risk of stigmatization. The thesis deals with the legislative anchoring of social workers and workers in social services, their roles, the mentioned target group, the language of communication between clients and colleagues, as well as the process of stigmatization, labeling and use of the anti-bias approach.
    Another responsib. Petrů, Alexandra (thesis advisor)
    Riedelová, Kateřina (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra sociální práce (degree grantor)
    Subj. Headings sociální práce * sociální komunikace * stigma (sociální psychologie)
    Subj. Headings popisný jazyk * komunikace * stigmatizace * nálepkování * zaujatost * descriptive language * communication * stigma * labelling * bias
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect364-1/-7 - Druhy sociální pomoci a služeb
    UDC364-78 * 316.77 * 316.662-022.212 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00187325
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 139593300713959sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.