Number of the records: 1  

Politicko-filozofické aspekty trestu smrti

  1. DA 13566
    Mlenská, Pavlína, 1995-
    Politicko-filozofické aspekty trestu smrti / Pavlína Mlenská. -- 2020. -- 72 listů. -- Vedoucí práce Vít Pokorný. -- Oponent Jiří Chotaš. -- Abstract: Tato diplomová práce se věnuje politicko-filozofickým aspektům trestu smrti. Jako první se zaměřím na politické aspekty trestu smrti, a to konkrétněji na lidsko-právními dokumenty, které tuto problematiku zaštiťují. Dále se se budu věnovat diskusi o trestu smrti, jak z pohledu zastánci, tak i odpůrců. V neposlední řadě se zaměřím na stěžejní část diplomové práce, a to na filozofický aspekt trestu smrti. V této části se budu věnovat právu na život u filozofických myslitelů, jako byl Thomas Hobbes, John Locke nebo Beccaria a další. Pokusím se vysvětlit jejich koncepci, jak právo na život jednotlivě chápou, a co pro ně znamená, nakonec jejich koncepce porovnám a vyzdvihnu v čem se jejich koncepce a myšlenky liší a v čem naopak ne.. -- Abstract: This thesis is focused on the political and philosophical aspects of death penalty. The main aim of this work is to analyze human Rights documents, such as the Universal declaration of human rights, and their relation to the problem of death penalty. Furthemore, the thesis inquires the question of reinstation of the death penalty. The last and crucial part focused on the right to live according to philosophers, such as Thomas Hobbes, John Locke, Beccaria and several others. The work compars their conceptions, seeking their differences and similarities.
    Pokorný, Vít. Chotaš, Jiří, 1964-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra politologie a filozofie
    politická filozofie. trest smrti. lidsko-právní dokumenty. politicko-filozofický aspekt. argumenty pro a proti trestu smrti. zastánci. odpůrci. death penalty. human rights documents. political and philosophical aspects. arguments for and against the death penalty. advocates. opponents. diplomové práce
    32:1. 343.25. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.