Number of the records: 1  

Volba vysoké školy středoškolských studentů na Mostecku

  1. Title statementVolba vysoké školy středoškolských studentů na Mostecku / Michala Pátková
    Personal name Pátková, Michala, (dissertant)
    Phys.des.49 stran : grafy
    NoteVedoucí práce Alice Reissová. Oponent Eliška Nacházelová
    AbstractTlak stále se zvyšující konkurence ve vysokoškolském prostředí po celém světě podněcuje vysoké školy, aby zlepšily své marketingové a komunikační strategie při náboru budoucích studentů. Aby v tomto kroku byly úspěšné, musí vysoké školy porozumět procesu volby vysoké školy z pohledu budoucích studentů. Cílem práce bylo identifikovat faktory, které ovlivňují volbu vysoké školy studentů gymnázií a ekonomických oborů na Mostecku a zjistit, jaké informační zdroje při této volbě využívají. K dosažení cíle byla analyzována primární data získaná od studentů posledních ročníků vybraných gymnázií a obchodní akademie na Mostecku (n = 144). Sběr dat proběhl prostřednictvím dotazníkového šetření. Dotazníky byly vyhodnoceny pomocí popisné statistiky a interpretovány pomocí grafů a tabulek. Ze statistických testů byly použity - Chí kvadrát test nezávislosti, Kruskal-Wallisův a Mann-Whitneyův test. Výsledky ukázaly, že pro studenty, kteří hodnotili faktory ovlivňující volbu vysoké školy, byly nejdůležitější vstupní požadavky a povinné předměty vysokých škol, pocit, že student má dostatečné schopnosti a dovednosti pro úspěšné dokončení konkrétní školy, kvalita pedagogů a názor na hodnocení výuky od současných studentů. Nejvyužívanějšími zdroji informací při této volbě byly vyhodnoceny webové stránky vysokých škol, dny otevřených dveří a veletrhy vysokých škol. Tato zjištění mohou být zajímavá pro Univerzitu Jana Evangelisty Purkyně především pro Fakultu sociálně ekonomickou (FSE UJEP), která na jejich základě může rozpoznat, jaké faktory ovlivňující volbu vysoké školy jsou pro studenty důležité, jaké informace studenty zajímají a jaké informační zdroje zvolit.
    A competitive pressure between universities in the whole world is still increasing, so the universities are stimulated to improve their marketing and communication strategies when they are recruiting new students. For better success in recruiting students, they have to understand how are students choosing their future university. The target of this thesis was to identify which factors are important for students of economic fields and grammar schools in the Most region, when they are making decision, where they want to study and find out what information sources they use in making this choice. In order to achieve this target, primary data obtained from students of the last years of selected grammar schools and business high school was analysed in Most region (n = 144). Data were collected through a questionnaire survey. The questionnaires were evaluated by descriptive statistics and interpreted using graphs and tables. From the statistical tests were used the chi square independence test, Kruskal-Wallis and Mann-Whitney tests. The results showed that for the students who evaluated the factors influencing the choice of the university the most important were the entry requirements and compulsory subjects of universities, the feeling that the student has sufficient skills and abilities to successfully complete a particular school, the quality of teachers and the opinion on the evaluation of teaching from current students. The most used sources of information in this choice were evaluated university websites, open days and university fairs. The results of this research could be interesting for Jan Evangelista Purkyně University, especially for the Faculty of Social and Economic Studies (FSE UJEP), who can consider, based on these results, which factors are important for students to choose a university, what information students are interested in and which information sources they choose.
    Another responsib. Reissová, Alice (thesis advisor)
    Nacházelová, Eliška, 1994- (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu (degree grantor)
    Subj. Headings hloubkový rozhovor * marketing * vysoké školy
    Subj. Headings Most (Česko : oblast)
    Subj. Headings ekonomické obory * university choice * economic fields
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect3 - Společenské vědy
    UDC303.621.36 * 339.138 * 658.8 * 378 * 351.851 * (437.315) * (437.15) * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00184583
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 123323300712332sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.