Number of the records: 1
Vývoj marketingu boybandů a zapojení fanoušků do něj v důsledku rozvoje sociálních sítí
- DA 12202
Bittnerová, Tereza, 1994-
Vývoj marketingu boybandů a zapojení fanoušků do něj v důsledku rozvoje sociálních sítí / Tereza Bittnerová. -- 2020. -- 86 listů : barevné ilustrace. -- Oponent Václav Krahulík. -- Vedoucí práce Ivana Ašenbrenerová. -- Abstract: Bakalářská práce Vývoj marketingu boybandů a zapojení fanoušků do něj v důsledku rozvoje sociálních sítí popisuje postupy využívané na sociálních médiích k propagaci umělce, konkrétně chlapecké skupiny nebo-li boybandu. Po vytvoření rámce popsáním hudebního marketingu v průběhu historie a seznámení s funkcemi jednotlivých nejvyužívanějších sociálních sítí a postupy na nich a specifickými rysy boybandů jsou vybrány tři konkrétní, na kterých jsou tyto postupy popsány. Skupina Backstreet Boys je popsána jako příklad skupiny vzniklé před sociálními sítěmi, One Direction jako skupina, která je za svého působení již plně využívala a BTS, kteří její využívání pozvedli o stupeň výše. Popsány jsou postupy, projekty a kampaně které vedly k úspěšnému vytvoření fanouškovské základny, ale také projekty vytvořené těmito fanoušky ku prospěchu dalších fanoušků, běžné populace a skupiny, kterou podporují.. -- Abstract: The bachelor thesis, The development of boyband marketing and fan engagement in it resulting from the rise of social media, describes methods used to promote an artist, specifically a boyband, on social media. After describing the history of music marketing, introducing the reader to features and functions of the most used social media, and characteristics typical for boybands, specific promotion and marketing methods used by three boybands are described. Backstreet Boys as a group gaining recognition before social media, One Direction as a group that fully used the features of social media and BTS as a group that took their use to another level. The bachelor thesis describes methods, projects and campaign made by the marketing team leading to an effective fanbase engagement, but also projects created by the fanbase itself for the benefit of other fans, general public or the group it supports.
Krahulík, Václav, 1966-. Ašenbrenerová, Ivana, 1966-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra hudební výchovy
popularizace hudby. boyband. chlapecká skupina. marketing. sociální síť. fanouškovská základna. social media. fanbase. fandom. bakalářské práce
78.05. (043)378.22
Number of the records: 1