Number of the records: 1  

Aktivizující metody a jejich uplatnění při poznávání přírody v předškolním vzdělávání

  1. Title statementAktivizující metody a jejich uplatnění při poznávání přírody v předškolním vzdělávání / Zita Kakarová
    Personal name Kakarová, Zita, (dissertant)
    Phys.des.44 listů
    NoteVedoucí práce Ondřej Pešout
    AbstractZkoumanou problematikou této bakalářské práce jsou aktivizující metody a jejich uplatnění při poznávání přírody v předškolním vzdělávání. Práce se zabývá výzkumným problémem, jaké jsou využívány aktivizující metody v mateřské škole a důvody jejich využití při poznávání přírody. Výzkumný projekt byl realizován jako případová studie na souboru dvou učitelů rozdílného pohlaví, věku a praxe v běžné mateřské škole. Výsledky práce ukázaly, že v mateřské škole jsou využívány aktivizující metody diskuse, experiment a didaktická hra. Uvedenými důvody k využití těchto aktivizujících metod byla podpora a rozvoj motivace, tvořivosti, aktivity a dětské soustředěnosti na výuku. Z analýzy dat se ukázalo, že do rozhodování o využití aktivizujících metod vstupovaly také dílčí výukové cíle a témata činností. Možné využití těchto výsledků je popsáno v diskusi práce.
    The curent thesis focused on the use of inquiry-based learning instructional methods in teaching nature scienceat a preschool level. More specifically, theconducted research investigated what inquiry based learning methods were typically used in classrooms and the teachers reasons for their implementation. The research was conducted in the form of a case study, two preschool teachers varying ingender, age, and teaching experience were purposefully selected as the study participants. The results showes that the teachers demonstrated discussion, experimentation, and play as their inqury-based learning instruktions of choice. The provided reasons for the use of these methods were promoting motivation, creativity, engagement, and focused-concentration on instructions. The data interpratation revealed that the instructional aims and content topic were important indicators forselecting inquiry based methods in classroms. The implications of the results are discussed.
    Another responsib. Pešout, Ondřej (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (degree grantor)
    Subj. Headings pragmatická pedagogika * děti předškolního věku
    Subj. Headings aktivizující metody * předškolní vzdělávání * poznávání přírody * inquiry-based learning * pre-school education * teaching nature science
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.013:165.74 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00183773
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 119803300711980sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.