Number of the records: 1  

Artefiletika jako nástroj prevence profesního vyhoření pro pomáhající profese

  1. Title statementArtefiletika jako nástroj prevence profesního vyhoření pro pomáhající profese / Hana Abass
    Personal name Abass, Hana, (dissertant)
    Phys.des.60 listů : barevné ilustrace + 1 DVD
    NoteVedoucí práce Jitka Géringová
    AbstractBakalářská práce se zabývá artefiletikou v rámci prevence profesního vyhoření u skupiny pomáhajících profesí. V této práci je kladen důraz na prvky artefiletiky a prevenci syndromu vyhoření. Témata cvičení jsou inspirována syndromem pomáhajícího. Cílem této práce je edukace a rozšíření informovanosti o syndromu vyhoření a syndromu pomocníka u pomáhajících profesí. Teoretická část je věnována artefiletice a jejím důležitým složkám. Objasňuje výběr výtvarných prostředků a uvádí základní pravidla skupinové práce, její výhody a nevýhody. Vymezuje osobnost pomáhající profese a její vztah s klientem. Popisuje syndrom pomocníka a jeho pět témat. Definuje pojem syndrom vyhoření, jeho fáze, prevenci, nástroje pro měření a spojitost mezi vyhořením a depresí. Praktická část popisuje průběh a zadání jednotlivých artefiletických cvičení. Nedílnou součástí je reflektivní dialog a fotodokumentace. Poslední složkou praktické části je zprostředkování artefiletického díla divákovi.
    The bachelor thesis deals with artefiletics in the field of prevention of professional burnout in a group of helping professions. The main focus of the thesis are artefiletics elements and prevention of burnout syndrome. The themes of the exercises are inspired by helper syndrome. The main goal is to educate and increase a knowledge about burnout syndrome and helper syndrome among helping professions. The theoretical part deals with artefiletics itself and its important parts. It clarifies the selection of art tools and shows basic rules of group work, advantages and disadvan-tages. It defines a personality of helping profession and relation with client. Description of helper syndrome and its five themes is also described. It defines the term burnout syndrome, its phases, prevention and tools for measurement and synergy of burnout and depression. The practical part of thesis describes assignment and process of each artefiletics exercises. Reflective dialogue and photo documentation is part of this section. Finally, the intention is to also present the artefiletics art to spectator.
    Another responsib. Géringová, Jitka, 1969- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné výchovy (degree grantor)
    Subj. Headings artefiletika * syndrom vyhoření * pomáhající profese
    Subj. Headings reflektivní dialog * artefiletics * helping professions * occupationnal burnout * reflective dialogue
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.032:72/79 * 613.62:616.89-008.44 * 159.944.4 * 364-4 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182376
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 110313300711031sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.