Number of the records: 1  

Veřejná služba jako aktivizační nástroj u dlouhodobě nezaměstnaných

  1. Title statementVeřejná služba jako aktivizační nástroj u dlouhodobě nezaměstnaných / Kristýna Dúšková
    Personal name Dúšková, Kristýna, (dissertant)
    Phys.des.56 stran + 1 CD
    NoteVedoucí práce Michaela Hiekischová. Oponent Jaroslav Kunc
    AbstractTato bakalářská práce se zabývá institutem veřejné služby. Cílem práce není pouze seznámit čtenáře s tímto institutem, ale také popsat vývoj tohoto institutu z hlediska změn vztahujících se ke klientovi, způsobu administrativy a změn v poskytování dávek pomoci v hmotné nouzi. Dalším cílem je také odhalit názor a postoj sociálních pracovníků k veřejné službě, jejím cílům a účinnosti. V práci jsou vymezena teoretická východiska jako dlouhodobá nezaměstannost, aktivizace, workfare model a model sociálního začlenění. V rámci této práce byl realizován výzkum na úřadech práce. Pro realizaci analýzy byl použit kvalitativní výzkum, který probíhal prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, z nichž vyplynulo, že institut veřejné služby fungoval v různých obdobích naprosto odlišným způsobem. Ze získaných dat vyplynuly zjevné rozdíly nejen v cílech, ale i v celkovém fungování tohoto institutu v období do roku 2011 a od roku 2012. Z výsledků tohoto výzkumu dále vyplývá, že o veřejnou službu je dle respondentů nulový zájem, neboť klienti mají možnost využít například veřejně prospěšné práce, popřídadě jsou nelegálně zaměstnáni.
    This bachelor thesis deals with the Institute of Public Service. The aim of the work is not only to inform the reader with this institute but also to describe the development of this institute in terms of changes related to the client, the way of administration and changes in the provision of benefits in material need. Another goal is to reveal the attitude and attitude of social workers towards the public service, its goals and effectiveness. The theoretical starting points are defined as long-term unemployment, activation, workfare model and model of social inclusion. In this work, research was carried out at the Labor Offices. To perform the analysis, I used qualitative research, which was conducted through semi-structured interviews, which showed that the public service institute had operated in different periods in a completely different way. The data gathered revealed obvious differences not only in the objectives but also in the overall functioning of this institute in the period up to 2011 and 2012. The results of this research also show that the public service is of zero interest according to the respondents, public service work, and they are illegally employed.
    Another responsib. Hiekischová, Michaela (thesis advisor)
    Kunc, Jaroslav (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra sociální práce (degree grantor)
    Subj. Headings pomoc v hmotné nouzi * sociální dávky * nezaměstnanost
    Subj. Headings veřejná služba * příspěvek na živobytí * long-term unemployment * public service * assistance in material need * living allowance
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect364-1/-7 - Druhy sociální pomoci a služeb
    UDC364-646.2 * 351.83 * 364.3-64 * 331.56 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00179049
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 106613300710661sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.