Number of the records: 1  

Intervenční strategie pro řešení problémového chování u žáků základní školy

  1. DA 9364
    Henzlová, Helena, 1990-
    Intervenční strategie pro řešení problémového chování u žáků základní školy / Helena Henzlová. -- 2018. -- 97 listů : grafy. -- Oponent Arnošt Smolík. -- Vedoucí práce Jan Hábl. -- Abstract: Diplomová práce se specializuje na popis fenoménu problémového chování u žáků základních škol. Cíl práce je zaměřen na postoje pedagogických pracovníků v oblasti problémového chování u žáků ZŠ, na strategie a přístupy k řešení tohoto chování. Teoretická část je orientována na vysvětlení základních pojmů jako jsou problémové a rizikové chování, příčiny, faktory a projevy problémového chování, nekázeň, etiketizace žáka. Dále se podrobně věnujeme oblasti metod a strategií v intervenčním působení na žáka s projevy problémového chování a zaměřujeme se na roli školského poradenského pracoviště v této oblasti. Praktická část práce je postavena na deskriptivně koncipovaném kvantitativním výzkumu, který je realizován na základě dotazníkového šetření mezi pedagogickými pracovníky základních škol. Zkoumá spektrum a efektivnost využívaných metod a strategií při práci s problémovým žákem a postoje pedagogů k hledání řešení problémového chování.. -- Abstract: The diploma thesis is specialized in describing phenomenon of problematic behavior at elementary schools pupil. The aim of the thesis is focused on the attitudes of pedagogical staff in problematic behavior at elementary school pupils, on strategies and approaches to problem solving. The theoretical part is focused on explanation of basic concepts such as problematic and risky behavior, reasons, factors and manifestations of problem behavior, indiscipline, pupil ethics. We also dedicate to the areas of methods and strategies in interventional effects for pupils with problematic behavior and focus on the role of the school counseling center in this area. The practical part of the thesis is based on descriptive quantitative research, which is implemented on the basis of a questionnaire survey among teachers of elementary schools. It examines the spectrum and effectiveness of used methods and strategies when working with a problem student and attitudes of educators to find solutions to problem behavior.
    Smolík, Arnošt. Hábl, Jan, 1975-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    rizikové chování. sociálně ohrožené skupiny. sociální pedagogika. problémové chování. problémový žák. školské poradenské pracoviště. problem behavior. risky behavior. problem student. school counseling workplace. diplomové práce
    316.624. 316.344.7. 37.013.42. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.