Number of the records: 1  

Možnosti využití tabletu u dětí předškolního věku

  1. Title statementMožnosti využití tabletu u dětí předškolního věku / Simona Šulcová
    Personal name Šulcová, Simona, (dissertant)
    Phys.des.58 listů : grafy
    NoteOponent Jan Melichar. Vedoucí práce Lukáš Círus
    AbstractTato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití tabletu u dětí předškolního věku. Cílem této práce je tedy charakteristika moderního zařízení jako je tablet, zjištění jaké možnosti nabízí tablet pro rozvoj dítěte předškolního věku a které aplikace jsou dobré pro tyto děti. Navíc jsou zde shromážděny názory rodičů na tuto problematiku, a také je zjištěna jejich účast na používání tabletu dětmi. Teoretická část práce popisuje dítě předškolního věku, jeho motorický, kognitivní a emoční vývoj a potřeby, které v tomto období má. To vše pomůže lépe pochopit vliv tabletu na děti v předškolním období. Dále je zde definován tablet jako moderní technologie, jeho stručná historie, typové rozdělení a definice mobilního operačního systému Android, se kterým se pracovalo v praktické části. Následně se práce zabývá tablety ve spojení s dětmi, například jaký vliv na dítě může taková technologie mít, zda vede dítě k rozvoji anebo probírá kontrolu a bezpečí dětí při používání tohoto zařízení. Praktická část obsahuje analýzu získaných informací prostřednictvím metod jako je pozorování, rozhovor a dotazník. Díky pozorování, rozhovorům a vyhodnocením aplikací byly nalezeny odpovědi na hlavní otázku této práce: Možnosti tabletu, které lze využít u dětí v předškolním období. Metodou rozhovoru a dotazníků byla zjištěna míra orientace rodičů v této oblasti. Také byly získány poznatky o používání tabletu jako prostředku ve výchově, kontrola rodičů u používání zařízení dětmi a celkový názor rodičů na tablet ve spojení s předškolním dítětem. Z výsledů práce vyplývá, že jako nejlepší možností pro využití tabletu, je nejvhodnější herní aplikace Jdu do školy od organizace TechSophia, která obstála ve všech bodech stanovených v této práci. Dále můžeme ze získaných dat vyvodit, že většina rodičů je pro používání tabletu dětmi, z nichž někteří dodávají, že jsou k tomu důležitá pravidla, která by mělo dítě dodržovat, aby tím netrávilo většinu času.
    This bachelor thesis deals with pre-school children tablet usage options. The goal of this task is characteristics of a modern device such as tablet, finding out options which the tablet offers in the matter of a pre-school child development, and which applications are good for these children. Also partents´ opinions on the problematics are gathered here, and their participation on the tablet being used by children is detetcted here. The theoretical part of this task describes a pre-school child, its motor, cognitive and emotional development and needs, which the child experiences in this period. All this helps to understand the influence of a tablet on children in pre-school age. Also, the tablet is here defined as a modern technology device, its history, type division and mobile operating systém android definition which was worked eith in the practical part. Afterwards, the tablets are being analysed in connection with children, for example how much influence can such technology have , whether it leads to a child development or it denies control and safety of the children using it. The practical part includes analysis of the information obtained by methods such as observation, interview and questionnaire. Thanks to observations, the interview and the evaluation of the applications the answers for the main question of the task were found: The tablet options which can be used at pre-school children. By the interview and the questionnaire method the partents´orintation degree in this field was discovered. Also tablet usage as an upbringing tool knowledge was gained, as well as parents´ control over the device being used by children and total parent opinion on tablets and pre-school children. The results of the task show us that as the best option for tablet usage is a game application Jdu do školy from TechSophia the organisation which got by all appointed points in this task. Furthermore from the gained information we can deduce the the most of the parents is for the children to use tablets, of which some add that important rules are needed, which the child should follow to prevent spending a lot of time using tablet.
    Another responsib. Melichar, Jan, 1940-2022 (opponent)
    Círus, Lukáš, 1976- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Centrum pedagogické praxe (degree grantor)
    Subj. Headings dotykové displeje * tablety (počítače) * motorika člověka * děti předškolního věku
    Subj. Headings mateřská škola * Android * rodiče * children * pre-school age * kindergarten * parent
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect004.3 - Počítače. Hardware
    UDC004.354.3 * 004.382.76 * 612.74/.76 * 796.012 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00177964
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 91373300709137sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.