Number of the records: 1
Možnosti asistenta pedagoga při vzdělávání jedinců s pervazivními vývojovými poruchami
Title statement Možnosti asistenta pedagoga při vzdělávání jedinců s pervazivními vývojovými poruchami / Irena Jandová Personal name Jandová, Irena, (dissertant) Phys.des. 102 listů : grafy Note Vedoucí práce Martina Brhelová. Oponent Václava Tomická Abstract Asistent pedagoga hraje důležitou roli v procesu inkluzivního vzdělávání dětí, které jsou vůči ostatním nějakým způsobem znevýhodněny v tomto případě především žáků, trpících pervazivními vývojovými poruchami (tj. poruchami autistického spektra). V první části textu je stručně definován institut asistenta pedagoga a jeho postavení v procesu výuky. Práce dále podává přehled výše uvedených postižení a uvádí některé detaily, důležité pro vzdělávání takto handicapovaných jedinců. V dalším textu je zmíněn legislativní rámec takového způsobu vzdělávání a důležité instituce, mezi něž patří zejména asistent pedagoga. Práce je doplněna podrobným dotazníkovým šetřením, jenž odhaluje názory na současné postavení asistentů jak z pohledu jich samých, tak i z perspektivy učitelů, s nimiž asistenti spolupracují. The educator assistant plays an important role in the process of inclusive education in children who are somehow disadvantaged compared to others in this case especially pupils afflicted with pervasive developmental disorders (i.e. the autism spectrum disorder). In its first part, the text briefly presents the institute of educator assistants and their position in the process of education. Further, the review of these impairments is given; it indicates some details which are significant within the framework of education in such individuals. Hereinafter, the legislature regarding this way of education is described as well as important institutions; educator assistants appertain to them. The text is supplemented with a detailed questionnaire survey which presents attitudes to the status of assistants from both their own point of view and the view of teachers with whom assistants cooperate. Another responsib. Brhelová, Martina (thesis advisor)
Tomická, Václava (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor) Subj. Headings integrovaná výchova a vzdělávání * asistenti pedagogů * děti s autismem Subj. Headings inkluzivní vzdělávání * pervazivní vývojové poruchy * educator assistant * inclusive education * pervasive developmental disorders * autism Form, Genre diplomové práce Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 37.043.2 * 37.011.3-051-021.633 * 316.344.6-056.36-053.2 * (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173999 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 8066 3300708066 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1