Number of the records: 1  

Metody kritického myšlení a jeho využití v hodinách literární výchovy na 1. stupni ZŠ

  1. Title statementMetody kritického myšlení a jeho využití v hodinách literární výchovy na 1. stupni ZŠ / Andrea Štosková
    Personal name Štosková, Andrea, (dissertant)
    Phys.des.103 listů + 1 CD
    NoteVedoucí práce Blanka Janáčková
    AbstractTato diplomová práce se v teoretické části zabývá pojmem vyučovací metoda, její klasifikací, organizačními formami výuky a třífázovým modelem učení E-U-R (Evokace - Uvědomění si významu - Reflexe). Důraz je kladen na vymezení pojmu kritické myšlení, ale především na metody, které kritické myšlení rozvíjí a podporují. Cílem práce je především popsat jednotlivé metody kritického myšlení, které jsou vhodné pro výuku žáků na prvním stupni základní školy a vybrané z nich realizovat v praxi v konkrétní třídě 1. stupně základní školy, v předmětu Český jazyk a literatura. Součástí praktické části této práce jsou vypracované přípravy na jednotlivé hodiny s využitím vybraných metod, jejich průběh, výsledky, hodnocení a případné navrhované změny.
    This diploma thesis is based on teaching methods, their classification, organizational forms of teaching and the three-phase model of learning (Evocation Realization of meaning Reflection). The emphasis is put on the specification of the term Critical thinking, but most importantly on the methods that develop and support critical thinking. The aim of the thesis is above all to describe individual methods of critical thinking that are suitable for teaching pupils at first five grades of primary schools, choose some of them and apply them in a particular class of a primary school in the subject Czech language and literature. As a part of the practical part of this diploma thesis there are developed preparations for individual lessons that apply chosen methods, their course, outcome, evaluation and possible proposed changes.
    Another responsib. Janáčková, Blanka, 1951- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings literární výchova * kritické myšlení
    Subj. Headings vyučovací metody * aktivizující metody výuky * organizační formy výuky * třífázový model učení E-U-R * teaching methods * stimulating methods of teaching * organizational forms of teaching * critical thinking * free-phase model of leaning
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect82 - Literatura. Literární život
    UDC82:37.016 * 159.955:165.021 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00175376
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 61873300706187sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.