Number of the records: 1  

Rodičovská autorita z pohledu žáků 2. stupně základní školy

  1. DA 5854
    Obracaníková, Hana, 1970-
    Rodičovská autorita z pohledu žáků 2. stupně základní školy / Hana Obracaníková. -- 2015. -- 113 listů : grafy + 1 CD. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Abstract: Předložená diplomová práce se zabývá problematikou rodičovské autority. Pozornost je v rámci teoretických východisek věnována obecně problematice autority, rodině, výchovným stylům v rodině, výchovným prostředkům, rodičovské autoritě a jejímu uplatňování. V práci jsou rovněž prezentovány možnosti podpůrných opatření v oblasti uplatňování rodičovské autority. Současně je definována osobnost dospívajícího dítěte, které si utváří svou vlastní identitu a jeho vztah k autoritě, zejména rodičovské. Kvantitativně a kvalitativně orientované výzkumné šetření, zaměřené na zjištění úrovně vnímání autority vlastních rodičů a s tím spojené očekávání vlastní rodičovské role, je realizováno s využitím nestandardizovaného dotazníku na základních školách na Teplicku. Výstupem diplomové práce je formulace strukturovaných doporučení pro možné zkvalitnění multidisciplinární práce s pubescenty a posilování jejich sociálních kompetencí.. -- Abstract: This thesis deals with parental authority. Attention is brought to the theoretical foundations devoted to general issues of authority, family, educational styles in the family, educational resources, parental authority and its implementation. This thesis also presents the possibility of supporting measures in the field of application of parental authority. This work defines the personality of an adolescent child, who creates its own identity and its relationship to the authority, especially parental. Quantitatively and qualitatively oriented research investigation aimed at finding out the level of perception of the authority of their parents and the associated expectations of their own parental role is performed using a special questionnaire in primary schools in Teplice. The outcome of this thesis are structured formulations of recommendations for possible improvement of multi-disciplinary work with teenagers and to strengthen their social competence.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    sociální psychologie. dospívání. rodičovská autorita. rodina. výchova. socializace. identita. sociální kompetence. parental authority. family. upbringing. adolescence. socialization. identity. social skills. diplomové práce
    316.6. 159.922.8. 612.661. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.