Number of the records: 1
Dopad pozitivní motivace ekologického smýšlení dětí na jejich rodiče
Title statement Dopad pozitivní motivace ekologického smýšlení dětí na jejich rodiče [rukopis] / Lukáš Pata Personal name Pata, Lukáš, (dissertant) Issue data 2014 Phys.des. 62 l. : barev. il., grafy, tabulky Note Ved. práce Kateřina Marková Abstract Obsahem této práce na téma "Dopad pozitivní motivace ekologického smýšlení dětí na jejich rodiče", je průřez historií předškolního vzdělávání, náhled na osobnosti, které se zasloužily o rozvoj pedagogiky a současné trendy předškolního vzdělávání. Dalším z cílů této práce je prokázat, či vyvrátit, zda lze pozitivním působením environmentální výchovy na předškolní dítě ovlivnit ekologické chování jejich okolí. Za tímto účelem jsem oslovil jednu školku s rozšířenými ekologickými osnovami. Sebraná data dotazníkovou formou a ústním pohovorem s rodiči a pedagogy posloužila jako vstupní data pro další výzkum. Současně jsem využil internetových nezávislých dotazníků pro zmapování názorů širší veřejnosti. Získaná data jsem porovnal a vyhodnotil a závěrem je potvrzení, že je možné, aby dítě pozitivně motivovalo své okolí. A content of this thesis called "The impact of positive motivation of ecological mindset of children to their parents" is a selection of the history of pre-school education, a preview of the personalities that it contributed to the development of education and current trends in early child hood education The following part are current trends of the pre-school education. The next goal of this thesis is to prove or to disprove whether it is possible with the positive effect of environmental education on pre-school child to influence ecological behaviour of their surroundings. For this purpose, I addressed a nursery with widespread ecological educations. The collected data from questionnaires and oral interviws with parents and teachers helped as input data for further research. At the same time, I used the indepenent online questionnaries for maping opinions of the wider public. After that I compared and evaluated the collected data and the conclusion is confirmation that is possible that the child can motivate positively its surroundings. Another responsib. Marková, Kateřina, 1974- (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Fakulta životního prostředí. Katedra společenských věd (degree grantor) Subj. Headings environmentální výchova a vzdělávání * lesní mateřské školy * ekoškolky * metoda Montessori Subj. Headings mateřská škola * ekoškolka * Montessori školky * kindergarten * environmental education * Forest nursery * Montessori preschool Form, Genre bakalářské práce Conspect 502 - Životní prostředí a jeho ochrana UDC 502:37.03 * 373.24.033 * 373.24:[502:37.03] * 37.091.4 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00168702 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 3211 3300703211 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1