Number of the records: 1
Jak zaměstnávat nadané žáky ve výuce přírodovědných předmětů nad rámec probírané látky na 1. stupni ZŠ
- DA 2587
Klásková, Petra, 1986-
Jak zaměstnávat nadané žáky ve výuce přírodovědných předmětů nad rámec probírané látky na 1. stupni ZŠ [rukopis] / Petra Klásková. -- 2014. -- 107 l. : il. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Ivana Brtnová Čepičková. -- Abstract: Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou mimořádně nadaných žáků na prvním stupni základní školy. V teoretické části se práce zaměřuje především na pochopení podstaty nadání a vymezení základních pojmů spojených s touto problematikou. Snaží se o zmapování základních charakteristik nadaného dítěte a jeho specifických projevů a v neposlední řadě nabízí teoretická část rozpoznávání či identifikaci rozumově nadaných dětí ve školním prostředí, ale i podporu vzdělávání či vykreslení mimořádně nadaného žáka v přírodovědných předmětech. Praktická část nabízí možné řešení jak zaměstnávat mimořádně nadané žáky ve vyučovacích hodinách pomocí předkládaných návrhů pracovních listů. Výsledky a závěry získané aplikací a ověřováním s žáky v hodinách potvrzují (ne)funkčnost předkládaných návrhů pracovních listů v praxi na prvním stupni ZŠ. Dále se práce snaží o návrhy a možná doporučení variant, jak podporovat nadané žáky v přírodovědných předmětech nad rámec probírané látky.. -- Abstract: This diploma thesis deals with exceptionally gifted pupils at primary school. In theoretical part of the thesis is focused on understanding the nature principles of talent and definition of basic terms associated with this issue. It attempts to map the basic characteristics of a gifted child and their specific manifestations, and finally offers theoretical part recognition or identification of gifted children in the school environment, as well as the promotion of education and render depiction of the exceptionally gifted student in science. Practical part offers a possible solution to employ extremely gifted students in the classroom using the submitted proposals worksheets. The results and conclusions obtained the application and verification with pupils in lessons confirm (or not) the functionality of submitted proposals worksheets in practice at primary school. Furthermore, the work seeks to suggestions and possible recommendations variant of how to support talented students in science beyond the subject matter.
Brtnová Čepičková, Ivana, 1958-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
Nadání. talent. inteligence. nadaný žák. vzdělávání nadaných žáků. přírodovědné předměty. Talent. talent. intelligence. gifted student. education of gifted students. science. diplomové práce
(043)378.2
Number of the records: 1