Number of the records: 1  

Postoje žáků středních škol k fenoménu chudoby a sociálního vyloučení a nástrojům jejich řešení

  1. DA 905
    Kožárová, Irena, 1990-
    Postoje žáků středních škol k fenoménu chudoby a sociálního vyloučení a nástrojům jejich řešení [rukopis] / Irena Kožárová. -- 2013. -- 63 l. : grafy. -- Ved. práce Zdeněk Svoboda. -- Abstract: Práce bude orientována na analýzu postojů žáků středních škol k fenoménům chudoby a sociálního vyloučení a stejně tak postojům k uplatňování možných nástrojů jejich řešení. Teoretická východiska práce budou věnována problematiuce sociální stratifikace, chudoby, sociálního vyloučení a jejich dopadů na jedince, rodiny a společnost, pozornost bude věnována rovněž problematice postojů, jejich utváření a možnostem ovlivňování. Empirická část práce bude orientována na analýzu postojů žáků vybraných středních škol k výše uvedeným fenoménům. V rámci výzkumného šetření bude využito kombinace kvalitativního i kvantitativního přístupu, pro potřeby práce bude vytvořen nestandardizovaný výzkumný nástroj kombinující prvky dotazování a situačně projektivního přístupu. Výzkumný vzorek bude tvořen žáky vybraných středních škol ústeckého kraje. Výstupem práce budou konkrétní doporučení pro možnost pozitivního ovlivňování postojů žáků směrem k pochopení a akceptaci postupů sociálního začleňování.. -- Abstract: The thesis focuses on analyzing attitude of secondary/high school students to poverty and social exclusion phenomenon, as well as their attitude to possible ways of dealing with it. The theoretical foundation occupies with problematics of social stratification, poverty, social exclusion and their impact on individuals, families and society. Attention is also paid to the issue of attitude, its formation and influencing possibilities. The empirical part (the research) concentrates on analyzing the attitude of students from selected secondary/high schools to the above mentioned phenomenon. A combination of qualitative and quantitative approach is used within the research. A non-standardized research tool combining elements of questioning and site-projective approach was created for the survey. The research sample is comprised of students from selected secondary/high schools in Ústí nad Labem region. The outcome of this thesis are particular recommendations for the possibility of positive influencing students´s attitude to understanding and acceptance of social inclusion processes.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    sociální vyloučení. chudoba. předsudky. multikulturalismus. kultura a společnost. sociální stratifikace. utváření postojů. sociální začleňování. multikulturní výchova. social stratification. social exclusion. poverty. shaping attitudes. prejudices. social inclusion. multicultural education. bakalářské práce
    364.624.4. 364.662. 316.647.8. 316.72/.75. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.