Number of the records: 1  

Analýza logopedické péče v mateřských školách

  1. Title statementAnalýza logopedické péče v mateřských školách [rukopis] / Monika Hronková
    Personal name Hronková, Monika, (dissertant)
    Issue data2013
    Phys.des.50 l. : barev. il., tabulky
    NoteVed. práce Stanislava Hachová
    AbstractTeoretická část práce seznamuje s pojmem logopedie, oborem speciální pedagogiky zabývajícím se celkovou logopedickou intervencí a její historií. Dále objasňuje pojem komunikace a řeč, především se zaměřuje na vývoj řeči a řečových rovin dítěte a řečovou výchovu v mateřských školách. Stěžejní kapitola práce se zabývá logopedickou intervencí jako takovou, pojmem logoped a náplní jeho práce, způsobem, jakým lze zajišťovat logopedickou péči v mateřských školách a pomůckami používanými při logopedické intervenci. Dále práce seznamuje s nejčastějšími druhy narušené komunikační schopnosti, včetně symptomatických poruch řeči. Poslední část práce se zabývá poskytováním logopedické intervence v České republice. Empirická část práce se zabývá analýzou toho, jak logopedická intervence v mateřských školách probíhá v praxi. Cílem práce je analyzovat způsob zajišťování logopedické péče dětem v mateřských školách v Ústeckém kraji.
    The theoretical part of work introduces the conception of speech therapy, the field of special pedagogy which deals with complete logopaedic intervention and its history. Next it clarifies conception of communication and speech, mainly it focuses on speech development and child speech level and speech education at nursery schools. The fundamental chapter focuses on the logopaedic intervention itself by the speech therapist role and its contents, by the way the logopaedic care can be ensured at nursery schools and by the materials used for the logopaedic intervention. Then the work introduces most common types of affected communication skills including symptomatic speech disorders. The last part of work is engaged in the give of the logopaedic intervention in the Czech Republic. The empirical part of work deals with the analysis of the way logopaedic intervention at nursery schools practically works. The aim of work is to analyse the way of ensurance of the logopaedic care at nursery schools in Ústí region.
    Another responsib. Hachová, Stanislava (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings logopedie * děti s vadami řeči * děti předškolního věku
    Subj. Headings logoped * narušená komunikační schopnost * logopedická intervence * komunikace * logopedické pomůcky * speech therapy * speech therapist * communication disorder * preschool child * logopedics intervention * communication * speech aids
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
    UDC376.1-056.264 * 316.344.6-056.264-053.2 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00164311
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 9193300700919sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.