Number of the records: 1  

Vliv znakování na rozvoj komunikace batolat

  1. DA 136
    Tomsová, Stanislava, 1983-
    Vliv znakování na rozvoj komunikace batolat [rukopis] / Stanislava Tomsová. -- 2012. -- 47 l., [1 l. příl.] : il., tabulky + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Stanislava Hachová. -- Abstract: Tato bakalářská práce je zaměřena na znakování a jeho vliv na rozvoj komunikace u slyšících batolat. Hlavním cílem práce je analyzovat možnosti rozvoje komunikačních dovedností pomocí využívání naučených gest ? znaků. Teoretická část bakalářské práce se zabývá problematikou přirozeného rozvoje komunikace u batolat, zaměřena je na verbální i neverbální komunikaci, ontogenezi řeči a vysvětlení pojmu znakování. Praktická část je zaměřena na empiricko-analytický výzkum, kde je zkoumán rozvoj komunikačních dovedností u dětí znakujících a neznakujících. Výzkum je ukončen vyhodnocením výsledků a stanovených předpokladů.. -- Abstract: My bachelor paper focuses on sign language and its influence on hearing toddlers communication development. The main aim of my paper is to analyze possibilities of communication skills development with the help of acquired gestures ? signs use. The theoretical part of the paper deals with the problems of a toddler natural development communication and it is focused both on verbal and non-verbal communication, speech ontogenesis and the term ?signing? definition. The practical part of the paper deals with empirical-analytical research which studies both signing and non-signing children communication skills development. Result evaluation and stated assumptions evaluation conclude the research.
    Hachová, Stanislava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    znakový jazyk. batolata. komunikace. znak. dítě. rozvoj. ontogeneze řeči. communication. sign. child. development. speech onogenesis. bakalářské práce
    81'221.24. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.