Number of the records: 1  

Ekologická výchova, vzdělání a osvěta v pražských mateřských a základních školách pro sluchově postižené

  1. DA 618
    Hlavatá, Radka, 1987-
    Ekologická výchova, vzdělání a osvěta v pražských mateřských a základních školách pro sluchově postižené [rukopis] / Radka Hlavatá. -- 2012. -- 94 l. : il. -- Ved. práce Jan Eichler. -- Abstract: Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V první části teorie jsou popsány základní pojmy ekologického vzdělávání, výchovy a osvěty a ukotvení v legislativě ČR. Dále se zabývám ekologickým vzděláváním, výchovou a osvětou v mateřských a základních školách. Na konci této kapitoly nastíním, jak je problematika sluchově postižených řešena v rámcových vzdělávacích plánech. Následuje kapitola kde se věnuji obecnému vymezením problematiky sluchově postižených, popisuji způsoby komunikace, metody vzdělávání, těžkosti rodin se sluchově postiženým dítětem a důležitost ovlivnění dítěte jeho zázemím a zabývám se terminologií. V praktické části formou přímých rozhovorů zjišťuji, zda a případně jak se ekologickému vzdělávání, výchově a osvětě věnují mateřské a základní školy pro sluchově postižené v Praze.. -- Abstract: This bachelor´s thesis has two parts, theoretical and practical. The first part of the theoretical section describes basic ideas of environmental education and their entrenchment in our legislation. In the next part I deal with environmental education in preschools and primary schools. At the end of this chapter I outline the problem of hearing-impaired people from the point of view of the frame educational programmes. Next chapter deals with the terminology and the common definition of hearing-impaired people´s problems. I give a description of the ways of communication, methods of education, and problems that families with a hearing-impaired child cope with. I also point out how important it is for a child to have a good family environment. The practical part of the thesis focuses on my visit to special schools for hearing-impaired children in Prague. I intervewed theachers from all levels of education (from preschool to the end of primary school) about environmental education, if they teach it and how.
    Eichler, Jan. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Fakulta životního prostředí. Katedra společenských věd
    environmentální výchova a vzdělávání. školy. děti se sluchovým postižením. Praha (Česko). mateřská škola. základní škola. Environmental education. preschool. primary school. hearing-impaired. Prague. bakalářské práce
    502:37.03. 373/378. 316.344.6-056.263-053.2. (437.311). (437.10). (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.