Number of the records: 1  

Integrovaná tematická výuka a její uplatnění v primárním vzdělávání

  1. Title statementIntegrovaná tematická výuka a její uplatnění v primárním vzdělávání [rukopis] / Šárka Stumpfová
    Personal name Stumpfová, Šárka, (dissertant)
    Issue data2011
    Phys.des.99 l., [43] l. příl. : il., mapy, noty + 1 CD-ROM
    NoteVed. práce Renata Šikulová
    AbstractSoučasný systém primárního vzdělávání na našich školách poskytuje velký prostor pro nové přístupy k vyučovacímu procesu a klade důraz na provázání vzdělávání se skutečným životem. Zařazování alternativních způsobů výuky a nových vzdělávacích strategií považujeme za jednu z možností, jak vytvořit natolik podnětné prostředí, aby děti byly dostatečně motivovány a získaly potřebu se vzdělávat. My jsme si pro tuto diplomovou práci zvolili model integrované tematické výuky a zabýváme se možností jeho uplatnění na 1.stupni základních škol. Poukazujeme na principy tohoto modelu a srovnáváme je s trendy současného primárního školství u nás. Na základě teoretických východisek se pokoušíme ověřit praktické předpoklady efektivního využití integrované tematické výuky ve vyučovacím procesu. Dosažené výsledky dokumentujeme obrazovými materiály a vyvozujeme závěry pro naši další pedagogickou činnost.
    The current system of primary education at our schools offers a large space for new approaches to the teaching process and puts emphasis to interconnection of education and real life. We consider the incorporation of alternative teaching methods and new educational strategies to be one of possibilities how to create such stimulating environment that children are sufficiently motivated and get the need to be educated. For this thesis, we have chosen the model of integrated thematic teaching and we deal with the possibility of its application in the first degree of elementary schools. We point out the principles of this model and we compare them with the trends of contemporary primary education in our country. On the basis of theoretical fundaments, we try to verify practical preconditions of the efficient use of integrated thematic teaching in the teaching process. We document the results gained by illustrati ns and we draw conclusions for our further pedagogical activity.
    Another responsib. Šikulová, Renata, 1963- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings integrovaná výuka * základní vzdělávání * vzdělávací programy
    Subj. Headings application tasks * integrated thematic teaching * key curriculum * primary education * teaching forms * teaching methods
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect371 - Školství (organizace)
    UDC371.314.6 * 373.3 * 371.214 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00113635
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 173043149957304sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.