Number of the records: 1  

Vizuální gramotnost

  1. Title statementVizuální gramotnost [rukopis] / Vendula Fremlová
    Personal name Fremlová, Vendula, (dissertant)
    Issue data2010
    Phys.des.117 l. , 10 l. : il.
    NoteVed. práce Jiří Bartůněk
    AbstractDisertační práce "Vizuální gramotnost" se zabývá problematikou vizuální gramotnosti nejen v kontextu současné pedagogiky a vzdělávání, ale též v souvislostech s proměnami společnosti a kultury. Východiskem práce je probíhající reforma vzdělávání, kladoucí důraz na osvojování klíčových kompetencí, mezi něž jsou řazeny též různé formy gramotností. Proměnu a rozšiřování konceptu gramotnosti a jeho vztahování k současnému obrazovému prostředí vnímáme jako aplikaci kognitivního přístupu na oblast vizuality. Vizuální prostředí pro nás může být zdrojem poznání. Z tohoto neutuchajícího zdroje impulzů, podnětů, forem a významů se můžeme učit. K jeho reflexi, k poučenému a kritickému vnímání však potřebujeme specifický komplex dovedností neboli vizuální gramotnost. Pomocí této vnitřní ?výbavy? můžeme lépe porozumět nejen obrazům, ale i společnosti a sobě samým.
    This thesis dwells on the issue of visual literacy not only in the context of contemporary pedagogy and education, but also in relation to changes in society and culture at large. The point of departure is the ongoing educational reform, laying emphasis on the process of acquiring key competencies which various different forms of literacy, too, fall within. The change and expansion of the concept of literacy and its association with the contemporary visual environment are perceived as the application of the cognitive approach in the field of visuality. The visual environment may be a source of learning for us. We may learn from this endless source of impulses, initiatives, forms and meanings. However, in order to be able to reflect on it and to perceive it in an informed and critical manner, we need a specific and complex set of skills, or visual literacy. By means of this inner ?equipment?, we can establish a better understanding of pictures, as well as of society and ourselves.
    Another responsib. Bartůněk, Jiří, 1946- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výtvarné kultury (degree grantor)
    Subj. Headings vizuální kultura * výtvarná výchova
    Subj. Headings vizuální gramotnost * visual culture * visual literacy * art education
    Form, Genre disertace
    Conspect72/76 - Výtvarné umění
    UDC316.7-028.22 * 72/76:37.016 * (043.3)
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00141933
    Document kindDiploma theses
    File nameDownloadedSizeComment
    Vizualni_gramotnost_Final.pdf131.1 MB
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DIS 883149296977sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.