Number of the records: 1  

Marketingová turistická destinace České Švýcarsko

  1. S-BP 4959
    Kubaška, Jan, 1987-
    Marketingová turistická destinace České Švýcarsko [rukopis] = Marketing tourism of the destination Bohemian Switzerland / Jan Kubaška. -- 2010. -- 47 l., [5] l. příl. : il. -- Lic. smlouva. -- Abstract: Oblast České Švýcarsko byla a je jednou z nejznámějších turistických destinací ve střední Evropě. V roce 2000 byla také prohlášena za národní park. Tato destinace láká návštěvníky zejména kvůli svým skalním hřbetům, kaňonům, pískovcovým věžím a neméně kvůli rozmanitosti rostlin a živočichů. Tato práce je zaměřena na turistickou destinaci České Švýcarsko z pohledu marketingu, pro který je stěžejní vypracování marketingového plánu. Ten se skládá z několika kroků, které jsou v této práci rozebrány nejdříve na teoretické úrovni, později jsou aplikovány konkrétně na České Švýcarsko. Cílem práce je navrhnout takovou marketingovou strategii, která zohledňuje silné a slabé stránky destinace a rovněž bere v potaz příležitosti a hrozby, které mají pro destinaci význam. Nedílnou součástí práce tedy je i SWOT analýza.. -- Abstract: The region Bohemian Switzerland was and still is one of the most well-known tourist destinations in Central Europe. It became a national park in 2000. This destination is interesting for visitors because of its ledges, canyons, sandstone towers and because of its diversification of plant and animal species, too. This thesis is focused on the Czech tourist destination Bohemian Switzerland in the marketing aspect for which is important to draw up a marketing plan. It consists of several steps, which are first overhauled on the theoretic level and then they are concretely applied to Bohemian Switzerland. The aim of this thesis is to propose such a marketing strategy which allows for weaknesses and strengths of the destination and which impeaches opportunities and threats as well. These four features have an importance for the destination. Integral part of this thesis is therefore a SWOT analysis.
    Navrátil, Aleš. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomiky podniku
    cestovní ruch. marketing cestovního ruchu. České Švýcarsko (Česko). swot analýza. priority cestovního ruchu. Tourism. Marketing Plan. SWOT Analysis. priority tourism. bakalářské práce
    338.48. 338.487:658.8. (437.31-16). (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.