Number of the records: 1
Nejčastější aspekty v komunikaci ředitelů škol s pedagogy
Title statement Nejčastější aspekty v komunikaci ředitelů škol s pedagogy [rukopis] / Zdena Tomagová Personal name Tomagová, Zdena, (dissertant) Issue data 2009 Phys.des. 72 l. : [3] l. příl. : il. Note Ved. práce Iva Wedlichová Abstract Pojem manažer je v naší společnosti poměrně mladý a specifika práce různých manažerských pozic se liší. Ve školství se pojem manažer objevuje v souvislosti s funkcí ředitele školy. Nakolik je ředitel fundovaným manažerem nebo dokonce leaderem, je otázka komplexního pohledu na jeho práci. Součástí jeho práce je plánování, organizování, kontrolování, personalistika apod. Právě oblast personálních vztahů je jedním z možných ukazatelů manažerské profesionality. Tato práce má ukázat, jaká specifika má komunikace ředitelů škol s pedagogy. Zda jsou manažeři škol schopni profesionální leaderovské komunikace. Teoretická část je shrnutím teorie komunikace včetně specifických znaků profesionální komunikace a základních komunikačních chyb a to jak z pohledu psychologie, tak z pohledu managementu. Výzkum je zaměřen na ověření profesionality ředitelů v oblasti komunikace a to z pohledu pedagogů. Práce by měla být možným pomocníkem začínajícím ředitelům škol. Ukázat, v čem vidí pedagogové základní pozitiva a negativa jejich komunikace. A manager is a term quite new in our society and particular work at various manager positions differ. In education, the term manager appears in connection with a function of the school principal. To what extent is the school principal a qualified manager or even a leader is the question of complex view of his or her work. Among the parts of his work are planning, organization, supervising, human resources etc. Exactly, the field of personnel relationships is one of the possible indicators of manager's professionalism. This study should show the particularities of communication between school principals and teachers, whether the school managers are able to maintain professional communication of the leader. Theoretical part is the summary of the theory of communication including specific attributes of professional communication and basic communication flaws from the point of view of psychology as well as management. Research part is focused on verification of school principal's professionalism in the field of communication from the point of view of pedagogues. This study should help school principals who are just beginning in their jobs and show the basic positive and negative side of communication from the point of view of pedagogues. Another responsib. Wedlichová, Iva, 1962- (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (degree grantor) Subj. Headings komunikace (sdělování) * komunikační dovednosti * management školy * ředitelé škol * učitelé Subj. Headings leader * manažer * komunikace * pozorování * naslouchání * dotazování * zpětná vazba * empatie * komunikační bariéry * konflikt * kritika * transakce * raport * kongruence * konzistentnost * otevřenost * respekt * leader * manager * communications * observation * listening * questioning * feedback * empathy * communication barriers * conflict * criticism * transaction * raport * congruence * consistency * openness and respect Form, Genre bakalářské práce Conspect 316.4/.7 - Sociální interakce UDC 316.77:81'42 * 316.77 * 371.1 * 371.111 * 37.011.3-051 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00066273 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info P-DP 15658 3149955658 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1