Number of the records: 1  

Nejčastější aspekty v komunikaci ředitelů škol s pedagogy

  1. P-DP 15658
    Tomagová, Zdena, 1973-
    Nejčastější aspekty v komunikaci ředitelů škol s pedagogy [rukopis] / Zdena Tomagová. -- 2009. -- 72 l. : [3] l. příl. : il. -- Ved. práce Iva Wedlichová. -- Abstract: Pojem manažer je v naší společnosti poměrně mladý a specifika práce různých manažerských pozic se liší. Ve školství se pojem manažer objevuje v souvislosti s funkcí ředitele školy. Nakolik je ředitel fundovaným manažerem nebo dokonce leaderem, je otázka komplexního pohledu na jeho práci. Součástí jeho práce je plánování, organizování, kontrolování, personalistika apod. Právě oblast personálních vztahů je jedním z možných ukazatelů manažerské profesionality. Tato práce má ukázat, jaká specifika má komunikace ředitelů škol s pedagogy. Zda jsou manažeři škol schopni profesionální leaderovské komunikace. Teoretická část je shrnutím teorie komunikace včetně specifických znaků profesionální komunikace a základních komunikačních chyb a to jak z pohledu psychologie, tak z pohledu managementu. Výzkum je zaměřen na ověření profesionality ředitelů v oblasti komunikace a to z pohledu pedagogů. Práce by měla být možným pomocníkem začínajícím ředitelům škol. Ukázat, v čem vidí pedagogové základní pozitiva a negativa jejich komunikace.. -- Abstract: A manager is a term quite new in our society and particular work at various manager positions differ. In education, the term manager appears in connection with a function of the school principal. To what extent is the school principal a qualified manager or even a leader is the question of complex view of his or her work. Among the parts of his work are planning, organization, supervising, human resources etc. Exactly, the field of personnel relationships is one of the possible indicators of manager's professionalism. This study should show the particularities of communication between school principals and teachers, whether the school managers are able to maintain professional communication of the leader. Theoretical part is the summary of the theory of communication including specific attributes of professional communication and basic communication flaws from the point of view of psychology as well as management. Research part is focused on verification of school principal's professionalism in the field of communication from the point of view of pedagogues. This study should help school principals who are just beginning in their jobs and show the basic positive and negative side of communication from the point of view of pedagogues.
    Wedlichová, Iva, 1962-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    komunikace (sdělování). komunikační dovednosti. management školy. ředitelé škol. učitelé. leader. manažer. komunikace. pozorování. naslouchání. dotazování. zpětná vazba. empatie. komunikační bariéry. konflikt. kritika. transakce. raport. kongruence. konzistentnost. otevřenost. respekt. leader. manager. communications. observation. listening. questioning. feedback. empathy. communication barriers. conflict. criticism. transaction. raport. congruence. consistency. openness and respect. bakalářské práce
    316.77:81'42. 316.77. 371.1. 371.111. 37.011.3-051. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.