Number of the records: 1
Konstrukce geografických poznatků žáky na příkladu učiva socioekonomické geografie
Title statement Konstrukce geografických poznatků žáky na příkladu učiva socioekonomické geografie [rukopis] / Zuzana Číhařová Personal name Číhařová, Zuzana, (dissertant) Issue data 2008 Phys.des. 74 l. : il. Abstract Moje práce se zabývá uplatněním konstruktivistických metod ve výuce zeměpisu. Z učiva zeměpisu jsem si vybrala kapitolu světové hospodářství. Celek týkající se obyvatelstva a sídel byl již zpracován v diplomové práci Jana Medka ``Aktivní konstrukce geografických poznatků žáky základní školy na zvoleném příkladu učiva", na kterou jsem se snažila navázat. Cílem mé práce je přiblížit ostatním učitelům, a to nejen zeměpisu, konstruktivistické metody a za pomoci mnou vypracovaných příprav jim ukázat, jak je mohou aplikovat ve svých hodinách a předmětech. Práce je uvedena krátkou obecnou charakteristikou pedagogického konstruktivismu a pokračuje začleněním tematického celku světové hospodářství do výuky zeměpisu a jeho postavením v Rámcovém vzdělávacím programu. Následuje didaktická analýza učebnic pro základní i střední školy a jejich hodnocení. Pro konstruktivistické metody je důležitý velký počet materiálů a udělat si analýzu učebnic nám pomůže s jejich výběrem. Hlavní kapitolu tvoří již vlastní přípravy, jejichž část byla vyzkoušena v praxi. Jsou doplněny hodnocením a můžeme zde najít hlavní problémy, které užití v praxi doprovázely a návrhy na jejich řešení. V těchto metodách budu ve výuce určitě pokračovat a doufám, že má diplomová práce přinese inspiraci i dalším pedagogům. My work is concerned with a usage of constructivistic methods in education of geography. From the geographical studies I chose a chapter of world economy. The unit concerning the population and settlements has been processed in a thesis of Jan Medek ``The active construction of a geographical knowledge by students of basic school on elected example of studies" where I was trying to take up. The goal of my work is to clarify to the other teachers (not only teachers of geography) the constructivistic methods and to show them with the help of my elaborated work how they can apply it in their lessons and subjects. The work is introduced by short characteristics of pedagogical constructivism and it continues with integration of topical complex World economy with the education of geography and with his position in framework education programme. Then an education analysis of the text books for basic and secondary schools follows and their evaluation. The wide range of materials is important for the constructivic methods and making an analysis of the text books can help us with their choice. The main chapter is formed by the very preparations which part has been tested practically. They are completed with evaluation and we can find here the main problems which accompanied the practical usage and suggestions for their solution. I will continue in these methods during my lessons and I hope that my thesis will bring an inspiration to the other pedagogues. Another responsib. Peštová, Jana, 1950- (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra geografie (degree grantor) Subj. Headings zeměpis * základní školy Subj. Headings konstrukce * geografických * žáky socioekonomické * construction * geographical * students * socioeconomic Form, Genre diplomové práce Conspect 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání UDC 91 * 373.3 * (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00050853 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info P-DP 14710 3149954710 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1