Počet záznamů: 1  

Představy žáků prvního stupně základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy

  1. Údaje o názvuPředstavy žáků prvního stupně základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy / Romana Adámková
    Osobní jméno Adámková, Romana, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis70 listů, 3 nečíslované listy příloh : ilustrace, grafy
    PoznámkyOponent Roman Kroufek. Vedoucí práce Milan Kubiatko
    AbstraktPoznání stavby lidského těla je neodmyslitelnou součástí vzdělávání a brzká identifikace nesprávných představ může ovlivnit celkové vnímání lidského těla u žáků. Cílem diplomové práce bylo zjistit představy žáků základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy. Výzkumného šetření se zúčastnilo 359 respondentů, z prvního stupně jich bylo 174. Kromě zjištění úrovně představ bylo záměrem určit vliv genderu, přítomnosti lékaře v rodině, navštěvovaného ročníku, vnímané zranitelnosti a vnímaného odporu. Metody deskriptivní, induktivní a vícerozměrné statistiky byly použity na analýzu dat. Gender, stupeň školy, vnímaná zranitelnost a vnímaný odpor se projevily jako významné faktory ovlivňující úroveň představ žáků o stavbě lidské hlavy. V závěru jsou uvedeny implikace do pedagogické praxe a návrhy pro další výzkum.
    Understanding the structure of the human body is an essential part of education, and early identification of misconceptions can affect pupils' overall perception of the human body. The main aim of the diploma thesis was to investigate elementary school pupils' perceptions of the internal structure of the human head. A total of 359 respondents participated in the research study, 174 respondents were from the primary grade. In addition to determining the level of perceptions, the intention was to determine the influence of gender, presence of a doctor in the family, grade attended, perceived vulnerability and perceived disgust. Descriptive, inferential and multidimensional statistical methods were used to analyze the obtained data. Gender, school grade, perceived vulnerability and perceived disgust were as significant factors influencing the level of students' conceptions of the human head structure. Implications for pedagogical practice and suggestions for further research were presented in the conclusion part.
    Dal.odpovědnost Kroufek, Roman, 1979- (oponent)
    Kubiatko, Milan (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla dětské kresby * učivo základních škol * přírodovědné vzdělávání
    Předmět.hesla dětská kresba * kvantitativní přístup * představy o lidské hlavě * žáci prvního a druhého stupně základních škol * children drawing * quantitative approach * conceptions about human head structure * primary and secondary school pupils
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    MDT373.3.016 * 37.0:5 * 741/744-053.2 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00189303
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 146103300714610sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.