Počet záznamů: 1  

Faktory ovlivňující zaměstnaneckou spokojenost v největším mediálním domě v České republice

  1. Údaje o názvuFaktory ovlivňující zaměstnaneckou spokojenost v největším mediálním domě v České republice / Jakub Vavřička
    Osobní jméno Vavřička, Jakub, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis89 stran : grafy
    PoznámkyVedoucí práce Jana Šimsová. Oponent Eliška Nacházelová
    AbstraktTato práce se zabývá oblastí pracovní spokojenosti, která v různých formách organizací hraje poměrně důležitou roli. Práce se snaží nastínit problematiku pracovní spokojenosti na základě proběhlých rešerší a nastudované literatury. V práci se poté uvádějí a popisují jednotlivé faktory pracovní spokojenosti, drobněji pak jejich příčiny či následky. Hlavní cíl pro tuto práci byl zjistit současnou situaci spokojenosti zaměstnanců na obchodních pozicích ve vybraném podniku a analyzovat jednotlivé faktory pracovní spokojenosti a následně tyto faktory vyhodnotit. Podnik poté získá přehled o tom, jak jsou současní zaměstnanci spokojení a v jakých ohledech jsou nespokojení. Za účelem dosažení cíle práce byl sestaven dotazník, který se inspiroval ze zahraničních studií. Cíle této práce bylo dosaženo na základě vyhodnocení dotazníku. Celková pracovní spokojenost ve zkoumané společnosti udává hodnotu 2,37, která indikuje spíše spokojenost. Vzhledem k tomu, že vzorek nebyl kompletní, se výsledek zobecnil pomocí intervalu spolehlivosti a celková pracovní spokojenost se pohybovala od 2,17 až 2,58. Na základě tohoto lze konstatovat, že zaměstnanci na dané pozici jsou celkově spíše spokojeni. Dále bylo testováno hned několik hypotéz. Hypotézy se zabývaly věkem a pracovní spokojeností, mzdou a pracovní spokojeností a mzdou a úvahou o změně zaměstnání. K řešení těchto hypotéz byl použit t-test, chí kvadrát test a regresní analýza. Ukázalo se, že hodnoty spokojenosti jsou na srovnatelné hladině mezi jednotlivými věkovými kategoriemi. V rámci mzdy a pracovní spokojenosti se mezi veličinami prokázala závislost a vliv. Vztah mzdy a úvahy o změně zaměstnání se ukázal jako nevýznamný. Zjištění této práce může být přijato, jako podklad pro přijetí opatření, která zvýší spokojenost zaměstnanců a následně může společnost předejít trvající fluktuaci.
    This work deals with the area of job satisfaction, which plays a relatively important role in various forms of organizations. The work tries to outline the issue of job satisfaction on the basis of searches and studied literature. The thesis then presents and describes the individual factors of job satisfaction, and more specifically their causes or consequences. The main goal for this work was to find out the current situation of employee satisfaction in business positions in the selected company and to analyze the individual factors of job satisfaction and then evaluate these factors. The company then gains an overview of how satisfied current employees are and how dissatisfied they are. In order to achieve the goal of the work, a questionnaire was compiled, which was inspired by foreign studies. The objectives of this work were achieved based on the evaluation of the questionnaire. The overall job satisfaction in the surveyed company indicates a value of 2.37, which indicates rather satisfaction. Due to the fact that the sample was not complete, the result was generalized using the confidence interval and the overall job satisfaction ranged from 2.17 to 2.58. Based on this, it can be stated that the employees in the given position are generally rather satisfied. Furthermore, several hypotheses were tested. The hypotheses dealt with age and job satisfaction, wages and job satisfaction, and wages and job change considerations. T-test, chi-square test and regression analysis were used to solve these hypotheses. Satisfaction values turned out to be at a comparable level between different age categories. Within wages and job satisfaction, dependence and influence were demonstrated between the variables. The relationship between wages and considerations about changing jobs turned out to be insignificant. The findings of this work can be accepted as a basis for taking measures that will increase employee satisfaction and consequently the company can prevent persistent turnover.
    Dal.odpovědnost Šimsová, Jana, 1962- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Nacházelová, Eliška, 1994- (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla pracovní spokojenost * psychologie práce
    Předmět.hesla faktory pracovní spokojenosti * zaměstnanecká spokojenost * finanční faktory * nefinanční faktory * job satisfaction * job satisfaction factors * employee satisfaction * financial factors * non-financial factors
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt331 - Práce
    MDT331.101.32 * 331.101.3 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00188535
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 138903300713890sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.