Počet záznamů: 1  

Výuka tělesné výchovy během pandemie Covid 19: Adaptace učitelů a dětí mladšího školního věku v Karlovarském kraji

  1. Údaje o názvuVýuka tělesné výchovy během pandemie Covid 19: Adaptace učitelů a dětí mladšího školního věku v Karlovarském kraji [rukopis] / Petra Mouchová
    Další variantní názvyVýuka tělesné výchovy během pandemie Covid-19: Adaptace učitelů a dětí mladšího školního věku v Karlovarském kraji
    Osobní jméno Mouchová, Petra, 1996- (autor diplomové práce nebo disertace)
    Vyd.údaje2021
    Fyz.popis76 l. (98 663 znaků)
    PoznámkyOponent Hana Kabešová. Ved. práce Štefan Balkó
    AbstraktCílem práce je zjistit, jakým způsobem se učitelé a žáci 1. stupně základní školy adaptovali na omezení ve výuce tělesné výchovy způsobené Covid-19 v Karlovarském kraji. Pro zjištění zvolené formy výuky tělesné výchovy a dalších proměnných sledovaných v práci byl využit dotazník pro učitele. Dále byli pro potřeby diplomové práce osloveni rodiče, kteří vyplňovali informace o pohybových aktivitách žáků v průběhu pandemie Covid-19. Z výsledků šetření vyplynulo, že velké množství učitelů vyučovalo pouze teoretické předměty a tělesná výchova nebyla ve většině případů do distanční výuky vůbec zařazena. V minimu případů probíhaly při on-line hodinách tělovýchovné chvilky realizované formou krátkého protahování. Mimo jiné bylo také zjištěno, že se žáci během pandemie méně věnovali pohybovým aktivitám a trávili více času sezením než před pandemií. Z této práce mohou učitelé 1. stupně ZŠ čerpat informace o tom, jakou formou a jak často bylo během distanční výuky vyučováno on-line, kolik hodin denně a týdně zabraly žákům školní povinnosti. Na základě výsledků dotazníkového šetření si může každý učitel porovnat svou zkušenost s distanční výukou ve své škole, s výsledky výzkumu v této práci. Některé z odpovědí mohou být inspirací při opětovném zavedení distanční výuky. Zároveň by v budoucnu bylo vhodné věnovat pozornost přípravě multimediálních materiálů zabývajících se touto problematikou, které by měly učitelé volně k dispozici.
    The purpose of this thesis is to find out how teachers and students on 1st stage of elementary school adapted to restrictions in P.E. caused by Covid-19 in county Karlovy Vary. I used survey for teachers to find out what form of education they picked up. Another survey was for parents to give informations about physical activities that their children had during pandemy. Results shown that most of the teachers had chosen only theoretic subjects and P.E. wasn't included in distant classes at all and in minimum cases at least some stretching excercise. In the mean time I found out as well that students were lacking physical activities during quarantine and they have spent more time sitting than before pandemic. Teachers on 1st stage of elementary school can use this thesis to find out in what form and how often there had been online classes during quarantine. How many hours per day and per week were taken by school duties. Afterwards they can compare their experience with distant classes at their school with results in this task. Some of the answers can be used in future distant education. At the same time it would be useful to pay more attention to prepare free provided materials dealing with this kind of problems.
    Dal.odpovědnost Kabešová, Hana (oponent)
    Balkó, Štefan, 1980- (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra tělesné výchovy (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla Tělesná výchova * pandemie * pohybová aktivita * žák * učitel * Physical education * pandemic * physical activity * pupil * teacher
    Forma, žánr diplomové práce
    MDT(043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00187788
    Druh dok.Vysokoškolské práce

Počet záznamů: 1