Počet záznamů: 1  

Středoškolské vzdělávání a rozvoj právní gramotnosti

  1. Údaje o názvuStředoškolské vzdělávání a rozvoj právní gramotnosti / Nikol Svobodová
    Osobní jméno Svobodová, Nikol, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis137, 4 listů : grafy
    PoznámkyVedoucí práce Ivana Havlínová. Oponent Jan Šmíd
    AbstraktDiplomová práce se soustředí na problematiku rozvoje právní gramotnosti na středních školách. Cílem je zjistit souvislost mezi úrovní právní gramotnosti studentů a jejím rozvojem prostřednictvím středoškolské výuky. V úvodních kapitolách je vysvětlen smysl výuky práva na středních školách a objasněn pojem "právní gramotnost". Následně jsou interpretovány výsledky šetření zaměřených na postihnutí úrovně právní gramotnosti, včetně analýzy datového zdroje poskytnutého společností Scio, který umožňuje reflektovat nejnovější empirická data. Klíčová část práce je zaměřena na postihnutí možných příčin nízkého stavu právní gramotnosti české populace na úrovni středoškolského vzdělávání. Tato výzkumná část je koncipována jako analýza jednotlivých vrcholů didaktického Herbartova trojúhelníku, kterými jsou obsah, učitel a žák. V závěru práce jsou navrhnuta opatření související se zlepšením kvality středoškolské právní výchovy, shrnuty výsledky výzkumu.
    This diploma thesis concentrates on problems in the development of legal literacy in Czech high schools. The aim is to discover the relation between the level of students' legal literacy and its development through high school instruction. In the introductory chapters, the concept of "legal education" in high schools is explained and the term "legal literacy" is clarified. Then, results of surveys focusing on the level of legal literacy are interpreted, including an analysis of data resources provided by the company Scio which allows to reflect the latest empirical data. The key part of the work focuses on revealing possible causes of low legal literacy of the Czech population on the level of secondary education. This research part is conceived as an analysis of the individual vertices of the didactic Herbart triangle which are the content, the teacher and the student. In the conclusion of the thesis, measures related to the improvement of the quality of secondary school legal education are proposed and the result of the research are summarized.
    Dal.odpovědnost Havlínová, Ivana (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Šmíd, Jan, 1973- (oponent)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra politologie a filozofie (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla výchova a vzdělávání * výchova k občanství * předmětová didaktika * učivo středních škol
    Předmět.hesla právo * právní gramotnost * právní výchova * právní výchova na střední škole * střední vzdělávání * didaktika * didaktika společenských věd * law * legal literacy * legal education * legal education in upper secondary education * upper secondary education * didactics * didactics of social sciences
    Forma, žánr diplomové práce
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT37.01 * 376 * 37.017.4 * 37.016.026 * 373.5.016 * (043)378.2
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00183059
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 135903300713590sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.