Počet záznamů: 1  

Aktivity nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v oblasti prevence předčasných odchodů ze vzdělávání

  1. Údaje o názvuAktivity nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v oblasti prevence předčasných odchodů ze vzdělávání / Veronika Benešová
    Osobní jméno Benešová, Veronika, (autor diplomové práce nebo disertace)
    Fyz.popis75 listů
    PoznámkyOponent Zdeněk Svoboda. Vedoucí práce David Bauer
    AbstraktBakalářská práce s názvem "Aktivity nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v oblasti prevence předčasných odchodů ze vzdělávání" se již dle titulu zaměřuje na fenomén předčasných odchodů ze vzdělávání, který postihuje nejčastěji děti a mládež ve věku 14-26 let, na tuto skupinu jsou také zaměřena příslušná nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, jež nabízejí v této oblasti prevenci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části jsou položena základní teoretická východiska v oblasti zkoumaného problému, jež tvoří odrazový můstek pro druhou výzkumnou část. V ní je na základě analýzy polostrukturovaných rozhovorů uvedena podstata kvalitativně orientovaného výzkumu vyhodnoceného metodikou otevřeného kódování. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat, jaké strategie NZDM jsou nejefektivnější při podpoře klientů v jejich vztahu ke školnímu prostředí, zejména se zaměřením na klientelu, která může čelit předčasnému ukončení svého vzdělávání. Dalším cílem je zjistit postoje a zkušenosti klientů s touto problematikou. Výsledky výzkumu a získané informace mohou posloužit jako zpětná vazba pro NZDM v okrese Most.
    The bachelor's thesis entitled "Activities of low-threshold facilities for children and youth in the field of prevention of early school leaving" focuses, as the title suggests, on the phenomenon of early school leaving, which is a phenomenon that most often affects children and youth aged 14-26 years. Appropriate low-threshold facilities for children and youth, which offer prevention in this area, are also aimed at this group. The work is divided into a theoretical and a practical part. In the first part, the basic theoretical starting points in the area of the researched problem are laid, which form a springboard for the second research part. In it, based on the analysis of semi-structured interviews, the essence of qualitatively oriented research evaluated using the open coding methodology is presented. The main goal of the research is to map which strategies of low threshold facilities for children and youth are the most effective in supporting clients in their relationship with the school environment, especially with a focus on clients who may face early termination of their education. Another goal is to find out the attitudes and experiences of clients with this issue. The results of the research and the information obtained can serve as feedback for low threshold facilities for children and youth in the district of Most.
    Dal.odpovědnost Svoboda, Zdeněk, 1976- (oponent)
    Bauer, David (vedoucí diplomové práce nebo disertace)
    Dal.odpovědnost Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky (udělovatel akademické hodnosti)
    Předmět.hesla výchova pro volný čas * nízkoprahová zařízení
    Předmět.hesla Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež * předčasné odchody ze vzdělávání * prevence * volnočasové aktivity * riziková skupina * nežádoucí společenské jevy * Low-threshold facilities for children and youth * early school leaving * prevention * leisure activities * at-risk group * undesirable social phenomena
    Forma, žánr bakalářské práce
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT37.03:379.8 * 364-5-021.161 * (043)378.22
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00190168
    Druh dok.Vysokoškolské práce
    SignaturaČár.kódDislokaceVolný výběrInfo
    DA 150493300715049sklad Cpouze prezenčně

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.